Nem tudja eldönteni a két társaság, kinek kellene takarítania egy 300 méteres szakaszt Kőbánya Kispesten, ezért egyikük sem teszi. Egyre nyomasztóbb utasként átkelni ott.
A nemrég felújított KÖKI Terminált és az egyre romosabb vasútállomást összekötő folyosó a senki földje – ha takarításról van szó. A metró bejáratig látszik olykor, hogy jártak arra begyűjteni a szemetet és néha-néha még talán fel is mosnak. A vonatokhoz vezető felüljáró már olyan lepusztult, hogy azon nehezebb észrevenni, ha járt arra takarító, de aki gyakran megfordul arra, láthat némi különbséget. A két terület közti pár száz méteres szakasz viszont minden egyes nappal koszosabb, egyre több kávé és egyéb folt, egyre több por és egyre több szétdobált szemét. Érdeklődésünk óta heti, kétheti rendszerességgel láthatóan megfordul ott takarító, de csak a nagyobb, igazán szembeötlő csúfságokat tünteti el, úgy mint a napokig kartondobozban rohadó salátát.
Akkor most kié?
Több hónapos megfigyelés után szegeztük a kérdést a MÁV-nak, ki és miért nem takarít arrafelé. Először azt a választ kaptuk, hogy ”közös használatú, de a BKV tulajdonában álló utasforgalmi létesítmény”-ről van szó, ezért érdeklődjünk a BKV-nál. Megtettük, onnan az a válasz jött, hogy a társaság „az üzemeltetésében lévő területen napi rendszerességgel takarít. A MÁV vágányok feletti folyosó takarítása a MÁV hatáskörébe tartozik.”
Aztán a MÁV kicsit módosított: noha a gyalogos felüljáró BKV-tulajdon, a MÁV heti ötször takaríttatja. Az ott készült képeink szerint a heti öt alkalom erős túlzás, a felüljáróról valóban eltűnik naponta a szemét, de a MÁV-pénztár előtt hetekig nő a halom, mire valaki végre elmozdítja, a padlófoltok viszont csak nőnek, sötétednek.
A két társasággal kapcsolatban álló, név nélkül nyilatkozó munkások is megerősítették, hogy a vita miatt ilyen elkeserítő a helyzet az állomáson. Megtudtuk, hogy a kérdéses terület felmosásához egymillió forintos gép kellene, de olyan csak a BKV-nek van, az ő takarítóik viszont egy ponton túl nem mehetnek.
A MÁV azt ígéri ugyanakkor, hogy hamarosan tavaszi nagytakarítás lesz az állomáson, azután fényesebb lesz a kép. A vasúttársaság panaszkodott a renitens utasokra is, akik nem veszik tudomásul a dohánystopot és mindenhol eldobálják a csikket.
Nem csak a tisztasággal van baj
Látványosan megfáradtak a perontetők is az állomáson, több helyen beáznak és tele vannak szeméttel. A takarításhoz és javításhoz áramtalanítani kellene a felsővezetékeket, de az az intenzív vonatforgalom miatt nehezen megoldható, de a társaság azt ígéri, igyekszik megoldást találni.
A vágányokhoz vezető lépcsők annyira eldeformálódtak, hogy egy figyelmetlen lépésből könnyen törés lehet. A meggyengült váz miatt minden lépcsőfok homorú, különösen akkor volt ez veszélyes, amikor ráfagyott a víz.
A nemrég felújított KÖKI Terminált és az egyre romosabb vasútállomást összekötő folyosó a senki földje – ha takarításról van szó. A metró bejáratig látszik olykor, hogy jártak arra begyűjteni a szemetet és néha-néha még talán fel is mosnak. A vonatokhoz vezető felüljáró már olyan lepusztult, hogy azon nehezebb észrevenni, ha járt arra takarító, de aki gyakran megfordul arra, láthat némi különbséget. A két terület közti pár száz méteres szakasz viszont minden egyes nappal koszosabb, egyre több kávé és egyéb folt, egyre több por és egyre több szétdobált szemét. Érdeklődésünk óta heti, kétheti rendszerességgel láthatóan megfordul ott takarító, de csak a nagyobb, igazán szembeötlő csúfságokat tünteti el, úgy mint a napokig kartondobozban rohadó salátát.
Akkor most kié?
Több hónapos megfigyelés után szegeztük a kérdést a MÁV-nak, ki és miért nem takarít arrafelé. Először azt a választ kaptuk, hogy ”közös használatú, de a BKV tulajdonában álló utasforgalmi létesítmény”-ről van szó, ezért érdeklődjünk a BKV-nál. Megtettük, onnan az a válasz jött, hogy a társaság „az üzemeltetésében lévő területen napi rendszerességgel takarít. A MÁV vágányok feletti folyosó takarítása a MÁV hatáskörébe tartozik.”
Aztán a MÁV kicsit módosított: noha a gyalogos felüljáró BKV-tulajdon, a MÁV heti ötször takaríttatja. Az ott készült képeink szerint a heti öt alkalom erős túlzás, a felüljáróról valóban eltűnik naponta a szemét, de a MÁV-pénztár előtt hetekig nő a halom, mire valaki végre elmozdítja, a padlófoltok viszont csak nőnek, sötétednek.
A két társasággal kapcsolatban álló, név nélkül nyilatkozó munkások is megerősítették, hogy a vita miatt ilyen elkeserítő a helyzet az állomáson. Megtudtuk, hogy a kérdéses terület felmosásához egymillió forintos gép kellene, de olyan csak a BKV-nek van, az ő takarítóik viszont egy ponton túl nem mehetnek.
A MÁV azt ígéri ugyanakkor, hogy hamarosan tavaszi nagytakarítás lesz az állomáson, azután fényesebb lesz a kép. A vasúttársaság panaszkodott a renitens utasokra is, akik nem veszik tudomásul a dohánystopot és mindenhol eldobálják a csikket.
Nem csak a tisztasággal van baj
Látványosan megfáradtak a perontetők is az állomáson, több helyen beáznak és tele vannak szeméttel. A takarításhoz és javításhoz áramtalanítani kellene a felsővezetékeket, de az az intenzív vonatforgalom miatt nehezen megoldható, de a társaság azt ígéri, igyekszik megoldást találni.
A vágányokhoz vezető lépcsők annyira eldeformálódtak, hogy egy figyelmetlen lépésből könnyen törés lehet. A meggyengült váz miatt minden lépcsőfok homorú, különösen akkor volt ez veszélyes, amikor ráfagyott a víz.
0 Megjegyzések