A legifjabb felhasználók kezdenek elfordulni a Facebooktól, mert intimebb közösségi oldalakra vágynak. 


A tinédzserek segítségével a legkönnyebb felmérni, hogy mik az éppen nagyon trendi dolgok. Azt megfigyelve, hogy mely alkalmazásokat használják, illetve, hogy hogyan reagálnak a műszaki újdonságokra, nagy segítséget nyújthat az elemzőknek, hogy megállapítsák, hogy milyen trendek kezdenek kibontakozni, vagy épp elsorvadni, és utóbbi időben bizony úgy tűnik, hogy a tinik belefáradtak a Facebookba.

Ezt a megállapítást a közelmúltban elvégzett kutatások és kapcsolódó statisztikák is igazolják. Például az Albumatic nevű új közösségi fotóalbum alkalmazást, bemutatása előtt 20 és 25 év közötti fiatalokon tesztelték, és a felmérés során egyértelműen kiderült, hogy zavarja a fiatalokat, hogy a program használata összekapcsolódik a Facebookkal. Egy másik hasonló kis teszt pedig azt mutatta, hogy a középiskolások, bár használják a Facebookot, sokkal inkább az Instagram és a Snapchat rabjai. Erre legnyomosabb indok a Facebook Chat, ahol - mint mondják - belépés után biztos, hogy valaki olyan akar rögtön beszélni velünk, akivel mi viszont semmiképpen, és ez távol tartja a tiniket a Facebooktól. A közösségi óriás is felismerte, hogy van némi probléma, és egy közleményben úgy fogalmaztak, hogy látják, hogy - főleg a tindézserek között - vannak olyan felhasználóik, akik olyan termékekhez és szolgáltatásokhoz kötődnek, amelyek hasonlóak a Facebookhoz, vagy rosszabb esetben helyettesíthetik azt. Mindez csökkenti a Facebookhoz való elkötelezettség mértékét, és üzletileg sem előnyös.

De vajon miért nem olyan menő manapság a Facebook? Közösségi médiában jártas szakemberek szerint nem elsősorban arról van szó, hogy a gyerekek folyamatosan az újdonságokra várnak, hanem a Facebook már nem pont az a hely, ami őket szolgálja. Persze menő dolog dicsekedni a világ előtt például az új biciklinkkel, de látható, hogy inkább olyan közösségi oldalakra vágynak, amik intimebbek, és csak maroknyi emberrel oszthatják meg a dolgaikat. Ilyen például a Snapchat, ahol még picit bizalmasabb a légkör, szemben a Facebookkal, ami túl nagyra nőtt ehhez. Persze ez nem azt jelenti, hogy a tinik törölnék a Facebook fiókjukat, mindössze kevesebb időt töltenek ott, és nyitottabbak más platformokra is.

A Facebook számára azért jó hír, hogy a fiatalok viszont továbbra is megvesznek az Instagramért - amit, mint tudjuk megvásárolt a Facebook -, úgyhogy Mark Zuckerbergnek nem kell aggódnia amiatt, hogy a tinik elfordulása miatt felkopik az álla. Más kérdés viszont, hogy a Facebook egymilliárd felhasználója még mindig csak viszonylag óvatos reklámbevételt termel, ezért a Zuckerberg-birodalom a tőzsdén sem muzsikál valami fényesen. Mi lesz vajon akkor, ha a szakértők jóslatainak megfelelően megindul az elvándorlás, vagy csak egyszerűen a felhasználók egyre nagyobb része válik inaktívvá?