Úgy tűnik, leáldozóban van a Disney stúdióban a hagyományos animációs filmek kora: nem készülnek többé kézzel rajzolt, kétdimenziós mozifilmek, és egyelőre nem is terveznek ilyen produkciókat.
A Walt Disney alapította stúdió vezetői a héten a részvényesek éves közgyűlésén Phoenixben számoltak be arról, hogy jelenleg a cég egyetlen animációs csoportja sem dolgozik filmvászonra szánt hagyományos, kétdimenziós rajzfilmen. Bob Iger stúdiófőnök ugyanakkor nem zárta ki, hogy a jövőben valamikor még visszatérhetnek ehhez az animációs stílushoz, amely olyan alkotásokkal tette híressé a vállalatot, mint a Hófehérke és a hét törpe, a Fantázia és a Bambi. Iger hozzátette, hogy kézzel rajzolt animációkat manapság csak a televízió számára gyárt a Disney.
Mint a The Guardian online cikke felidézte: a Pixar animációs stúdiót vezető John Lasseter - a kézzel rajzolt animáció megszállottja - a hagyományos rajzfilmek reneszánszát indította el pár éve a rajzfilmrajongók örömére. Amikor a Pixar 2006-ban a Disneyhez került, Lasseter a Disney animációs részének kreatív vezetője lett. A Bolt című animációs film 2009-es londoni bemutatóján már arról beszélt, hogy számos olyan szakembert vett fel újra a stúdióba, akiket a kilencvenes években a számítógépes animáció térhódítása miatt küldtek el.
"A két dimenzió sajnos a fantáziátlan történetmesélés szinonimája lett. Általánosan elfogadott véleménnyé vált, hogy a közönségnek nincs szüksége a kézzel rajzolt filmekre, ami természetesen nevetséges állítás. Amikor beléptem, ismét elkezdtük felvenni azokat a művészeket, akiket a Disney elbocsátott" - mondta akkor Lasseter.
A stúdió 2010-ben A hercegnő és a béka című egészestés rajzfilmmel állt elő, de a produkció 267 millió dolláros kasszával zárult forgalmazása meg sem közelítette a Toy Story-féle Pixar-filmek sikerét. Az egy évvel később a mozikba került, szintén kézzel rajzolt Micimackót is hiába dicsérte a kritika, világszerte csupán 33 millió dollárért váltottak rá jegyet a nézők. Közben a Disney számítógéppel animált Bolt című filmje 310 milliót, az Aranyhaj és a nagy gubanc pedig 590 millió dollárt keresett világszerte.
Bizonyos jelek mégis arra utalnak, hogy a Disneynél is van jövője a hagyományos rajzfilmes technikának. Egy amerikai blogger értesülésére hivatkozva a brit lap megosztotta olvasóival a pletykát, miszerint a Disney a Paperman című, idén Oscar-díjjal kitüntetett rövid animációjának technikáját alkalmazva egészestés animációt is tervez. A rövidfilm készítői ugyan számítógéppel dolgoztak, de a képeket nem modellezték, hanem kézzel rajzolták. Az is bíztató hír lehet, hogy a Disney animációs részlege nyolchetes tanfolyamot tart a nyáron a kétdimenziós animációról - fűzte hozzá a The Guardian.
0 Megjegyzések