Egy 84 éves nénit talált a lakásában egy lábatlani rendőr. A fiatal férfi azt állítja, az idős nő lopni akart tőle, mivel nem először járt ott. A nénit előállították. Azzal védekezik: a közeli ügyvédi irodát kereste.

Szabálysértési értékre elkövetett lopás megalapozott gyanúja miatt folytat eljárást az Esztergomi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya egy 84 éves bajóti ­asszonnyal szemben, aki február 6-án besurrant egy lábatlani társasház egyik lakásába.
Fotó: Bors

– Zajokat hallottam a bejárati ajtónál, a kutya is ugatott, de azt hittem, a párom jött haza. Kimentem, és ott találtam a nénit a hálószobám ajtajában – mondta a Borsnak H. Béla.

A rendőr fiatalember nem hagyta meglógni a feltételezett tolvajt, azonnal hívta kollégáit, ugyanis szerinte nem ez volt az első eset, hogy a néni nála járt, legutóbb ékszereket vitt el.

– 2011-ben már benyitott hozzánk egy idős hölgy, aki kísértetiesen hasonlít erre az asszonyra. Fekete ruhában és kalapban volt. Amikor számon kértem, mit keres a lakásomban, azt állította, hogy egy Botond nevű férfit keres. Akkor hagytam elmenni, csak később vettem észre, hogy eltűnt az ékszeresdoboz – tette hozzá.

A bajóti asszonyt ezután egész nap faggatták a rendőrségen. M. Istvánné a Borsnak azt mondta, hogy az egész félreértés, ő csak az ügyvédjét kereste.

– Az ügyvédi irodába mentem, de elfelejtettem, pontosan melyik ház az. Benyitottam egy nagy üvegajtón, hogy útbaigazítást kérjek. Egy férfi rám szólt, lökdösni kezdett és hívta a rendőröket. Felháborító, hogy lopással vádol, nálam egy gombostű sincs, ami nem az enyém. Szégyenszemre egész nap ültem a rendőrségen – panaszolja Juliska néni, aki nyugdíjas férjével él Bajóton, korábban mindketten gyári munkások voltak.

Dolgoznak az idős pályatársak
A leghírhedtebb idős tolvaj a Repülős Gizi becenévre hallgató besurranó tolvaj. A most 87 éves néni bô fél évszázada ismert a rendőrök előtt. Több mint húsz alkalommal ítélték börtönre, idáig negyvenévnyi börtönbüntetést kapott, ebből 17-et leült. Utoljára 2011-ben érték tetten Kapuváron.

Tavaly márciusban Tatán történt: egy XVIII. századi ezüstserleget rejtett a kabátja alá egy 80 éves bácsi a Vármúzeumban. Pechjére azonban az egészet rögzítette a helyi tévé stábja. Kiderült: a bácsi szenvedélyes serleggyűjtő, előre kitervelte, hogy ellop egyet az ingyenes kiállításon.

Az Egyesült Államokban kisebb lopások miatt ítéltek börtönre egy 80 éves nénit, aki 55 éves kora óta áll hadilábon a törvénnyel. Eddig 27 álnevet használt. Többször elítélték, börtönben is nemegyszer megfordult. Legutóbb, két éve egy hivatalból lopott el 1400 dollárt (300 ezer forint).