Valósággal átlökte a célvonalon az előtte futó kenyai versenyzőt Iván Fernández Anaya, ahelyett, hogy megelőzte volna – és ezzel lemondott a győzelemről. A kenyai versenyző ugyanis azt hitte, már elérte a célt, pedig az valójában 10 méterrel arrébb volt. A Facebookon keringő történet valóban megtörtént: nézzék meg videón! 

Itt nézhetik meg, hogyan hagyta nyerni Iván Fernandez az eltévelyedett kenyait:



A tavalyi paralimpia alatt nagy népszerűségnek örvendett egy történet, amely arról számolt be, hogy egy versenyző bukása után kilenc paralimpikon összekapaszkodott és együtt sétált át a célvonalon. A sztoriról akkor kiderült: valami hasonló 1976-ban valóban megtörtént, de csak részben volt igaz. Most a “normál” sport kapott hasonló támogatást és több ezer megosztást az internetezőktől, egy újabb példatörténet formájában.

Egy nem mindennapi, már-már megdöbbentő eset kering a Facebookon. Egy futóról szól, aki példát adott emberségből, becsületből. Nagy szavak ezek, de most tényleg nem érezzük túlzásnak őket. Ma, amikor minden a teljesítményről szól, amikor mindenütt és mindenekfelett csak az számít, hogy ki lesz az elsős, egy profi sportoló egy nemes gesztussal sutba dobta a győzelmet.




December 2-án egy baszk atléta, Iván Fernández Anaya egy 10 kilométeres futóversenyen vett részt Burlada városában, Spanyolországban. Második volt, lemaradva néhány méterrel Abel Mutai mögött, akit már négy kilométeren át üldözött, ám csak megközelítenie sikerült, megelőznie nem.

A kenyai futó egyszer csak váratlanul lelassított, majdnem teljesen megállt – ugyanis azt hitte, elérte a célvonalat. A valódi cél azonban 10 méterrel arrébb volt. Fernández Anaya persze gyorsan beérte a kenyait, de – annak ellenére, hogy az edzője kiabálva biztatta – nem volt hajlandó megelőzni. Ehelyett és mutogatással elvezette a kenyait a célig és hagyta elsőként átlépni.



„Kiabálni kezdtem neki, hogy még van 100 méter. Nem értett. Az edzőm ordított, támadjak, előzzem meg. Használjam ki, hogy ez a fiú már pezsgőt bontott. Hogy tehettem volna?” – írta később a baszk futó a blogjában. „Egyet toltam rajta. De ezt sem értette. Csak nézett a semmibe. Meglöktem. Valahogy betuszkoltam a célba. Nem tudom, hogy mit fogott fel ebből, de elsőként ért be” – folytatódik a blogbejegyzés.

Ivan Fernandez Anaya egy tehetséges 24 éves baszk futó aki előtt nagy jövő áll a verseny után azt nyilatkozta, „Még ha el is mondták volna, hogy ha megnyerem a versenyt akkor helyet kapok a spanyol csapatban az Európai Bajnokságokra, akkor sem cselekedtem volna másként. És azt gondolom, hogy sokkal nagyobb nevet szereztem magamnak azzal, hogy azt tettem amit, mintha megnyertem volna a versenyt. Fontos dolog ez a mai világban, látva azt ahogy a dolgok vannak a körökben, a fociban, az atlétikában, a társadalomban, a politikában, ahol szinte semmi sem számít, az őszinteség egy ilyen példája jól jön.”



Az eset kapcsán egész Baszkföld hősként ünnepelte a második helyezett sportolót, aki vallja: semmi különöset nem tett. „Azt tettem, amit tennem kellett. Ő irányította a versenyt. Az elejétől a végéig. Neki kellett győznie.” – írta a blogjában, majd így folytatta: „Bekapcsolom a televíziót. Csak a dicshimnusz. Mintha megmentettem volna valaki életét. Nem. Természetesen viselkedtem. Ennyi, nem több.”

De a közvélemény nem így gondolta. „A minap edzésre készültem. Éreztem, hogy a cipőm nem jön fel a lábamra. Mi történt? Egy levelet találtam benne: ’Bocsáss meg, hogy hamarabb érkeztem, de hihetetlenül büszke vagyok rád. A Télapó.’ ” – olvasható Fernandez blogjában.