A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Tesco-Global Áruházak Zrt. (Tesco) akciós kampányának vizsgálata során megállapította, hogy a meghirdetett akciója során megtévesztő tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérésére és a kedvezmények mértékére vonatkozóan; ezért jogsértés elkövetéséért a vállalkozásra 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
MTI - A versenyhatóság közleménye szerint a GVH eljárásában a Tesco 2011 augusztusában meghirdetett "Őszi kiárusítás" elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta. Ennek során 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70 százalékos kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken azonban csak a kedvezményes árakat és a kedvezmény mértékét tüntették fel. Így a fogyasztóknak nem volt lehetőségük tájékozódni a termék eredeti áráról.
A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket, - mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket -, hogy csak erősen korlátozott számban és áruházanként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből.
A GVH megállapította, hogy a Tesco egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Zrt. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el - áll a közleményben.
MTI - A versenyhatóság közleménye szerint a GVH eljárásában a Tesco 2011 augusztusában meghirdetett "Őszi kiárusítás" elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta. Ennek során 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70 százalékos kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken azonban csak a kedvezményes árakat és a kedvezmény mértékét tüntették fel. Így a fogyasztóknak nem volt lehetőségük tájékozódni a termék eredeti áráról.
A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket, - mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket -, hogy csak erősen korlátozott számban és áruházanként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből.
A GVH megállapította, hogy a Tesco egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Zrt. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el - áll a közleményben.
0 Megjegyzések