A Debreceni Egyetem Műszaki Kar Villamosmérnöki és Mechatronikai Tanszékének oktatói és hallgatói a téli vizsgaidőszakban városi forgalomba terveznek és építenek elektromos hajtású autót.
A debreceni műszaki kar élen jár az ország felsőoktatási intézményei között az alternatív hajtású járművek tervezésében: sűrített levegővel hajtott pneumobiljai és elektromos hajtású autói az elmúlt években megnyerték a hazai versenyeket, szabadalom alatt álló hajtásával a kar versenyautója Magyarországot képviselte 2012 októberében a müncheni eCarTec kiállításon, az alternatív hajtású járművek legnagyobb európai seregszemlén - olvasható az egyetem közleményében.
A 2012/13-as tanév téli vizsgaidőszakában olyan városi közlekedésre alkalmas, legalább kétüléses jármű fejlesztése és koncepcionális megvalósítása a cél, amely alkalmas annak demonstrálására, hogy a városi közlekedésben használt családi járművek hajtásához az elektromos hajtás is szóba jöhet, mint alternatív technológia.
A Toyota támogatásának köszönhetően egy MR2 típusú autó karosszériájába ültetik be az oktatók és hallgatók a DE Műszaki Kar mérnökei által tervezett elektromos motort, ami hamarosan a városi forgalomban is helyt állhat.
A Debreceni Egyetem Műszaki Kar minden nyáron és télen a legtehetségesebb hallgatók részvételével kutató-fejlesztő tábort szervez alternatív hajtású járművek tervezésére és megépítésére. A kar ilyenkor a hallgatók rendelkezésére tudja bocsájtani a tanévben leterhelt laboratóriumait, tervező rendszereit, műhelyeit.
Ezekben a táborokban kezdik el építeni a hallgatók azokat a járműveiket, amelyeket elektromos vagy pneumatikus energia, illetve háztartási fúrógépből vett energia segítségével hajtanak. A téli táborban 15-20 hallgató vesz részt, akik csapatokban reggel 9 és délután 5 óra között tartózkodnak vezetőtanáraikkal a kari laboratóriumokban.
„Szeretnénk, hogy áprilisra-májusra, a Széchenyi Futamra kész legyünk a most épülő átalakított autóval, feszített tempóval dolgozunk, nyáron már szeretnénk Debrecenben próbarendszámmal forgalomba is állítani” – mutat a jövőbe dr. Husi Géza, a DE Műszaki Kar dékánhelyettese.
A 2012/13-as tanév téli vizsgaidőszakában olyan városi közlekedésre alkalmas, legalább kétüléses jármű fejlesztése és koncepcionális megvalósítása a cél, amely alkalmas annak demonstrálására, hogy a városi közlekedésben használt családi járművek hajtásához az elektromos hajtás is szóba jöhet, mint alternatív technológia.
A Toyota támogatásának köszönhetően egy MR2 típusú autó karosszériájába ültetik be az oktatók és hallgatók a DE Műszaki Kar mérnökei által tervezett elektromos motort, ami hamarosan a városi forgalomban is helyt állhat.
A Debreceni Egyetem Műszaki Kar minden nyáron és télen a legtehetségesebb hallgatók részvételével kutató-fejlesztő tábort szervez alternatív hajtású járművek tervezésére és megépítésére. A kar ilyenkor a hallgatók rendelkezésére tudja bocsájtani a tanévben leterhelt laboratóriumait, tervező rendszereit, műhelyeit.
Ezekben a táborokban kezdik el építeni a hallgatók azokat a járműveiket, amelyeket elektromos vagy pneumatikus energia, illetve háztartási fúrógépből vett energia segítségével hajtanak. A téli táborban 15-20 hallgató vesz részt, akik csapatokban reggel 9 és délután 5 óra között tartózkodnak vezetőtanáraikkal a kari laboratóriumokban.
„Szeretnénk, hogy áprilisra-májusra, a Széchenyi Futamra kész legyünk a most épülő átalakított autóval, feszített tempóval dolgozunk, nyáron már szeretnénk Debrecenben próbarendszámmal forgalomba is állítani” – mutat a jövőbe dr. Husi Géza, a DE Műszaki Kar dékánhelyettese.
0 Megjegyzések