Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom Metropolis szerelvény vasárnap délelőtt a 2-es metróvonal Keleti pályaudvari állomásán, emiatt a metrók helyett pótlóbuszok közlekedtek egy órán keresztül a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között.
MTI - Az MTI megkeresésére a közlekedési társaságok azt válaszolták, hogy a szerelvény utasok nélküli próbafutást végzett az alagútban, a járművön ott voltak az Alstom és a BKV szakemberei.
A szerelvényt az állomásról egy másik húzta ki, a szoftveres hiba elemzése folyamatban van, ennek kijavítása, esetlegesen új szoftver telepítése az Alstom feladata. Az eddigi programhibákat javító újabb szoftvert hamarosan telepítik az összes, már futó szerelvényre is - olvasható a BKK és a BKV közös közleményében.
Jelezték: új járműnél kisebb meghibásodások még előfordulhatnak, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették: az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.
Az Alstomot a szerelvények gyártójaként a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani. Kifejtették: a hibák esetén a gyártó folyamatos hibaelemzést végez a kiváltó okok feltárásáért, ez az időszak így az üzemeltetés mellett arról is szól, hogy a BKV és az Alstom szakemberei együttműködve kiküszöböljenek minden meghibásodást, hogy később az új metró évtizedeken át probléma nélkül futhasson az alagutakban.
A francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.
MTI - Az MTI megkeresésére a közlekedési társaságok azt válaszolták, hogy a szerelvény utasok nélküli próbafutást végzett az alagútban, a járművön ott voltak az Alstom és a BKV szakemberei.
A szerelvényt az állomásról egy másik húzta ki, a szoftveres hiba elemzése folyamatban van, ennek kijavítása, esetlegesen új szoftver telepítése az Alstom feladata. Az eddigi programhibákat javító újabb szoftvert hamarosan telepítik az összes, már futó szerelvényre is - olvasható a BKK és a BKV közös közleményében.
Jelezték: új járműnél kisebb meghibásodások még előfordulhatnak, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették: az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.
Az Alstomot a szerelvények gyártójaként a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani. Kifejtették: a hibák esetén a gyártó folyamatos hibaelemzést végez a kiváltó okok feltárásáért, ez az időszak így az üzemeltetés mellett arról is szól, hogy a BKV és az Alstom szakemberei együttműködve kiküszöböljenek minden meghibásodást, hogy később az új metró évtizedeken át probléma nélkül futhasson az alagutakban.
A francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.
0 Megjegyzések