Na jó, nem egészen mindenkinek... Az eddig főleg csak kutatók számára fenntartott francia Airbus A300-ason egy jegy ára közel 6000 euró.
A Zero-G nevű repülőgépet a Francia Űrügynökség (CNES) tulajdonában levő vállalat, a Novespace üzemelteti. Decemberben hirdették meg, hogy – Európában eddig egyedülálló módon – megnyitják ezt lehetőséget a nagyközönségnek is. A részvételért 5980 eurós árat kérnek. Az első ilyen repülés március 15-én várható, és 2013-ra már három alkalmat lekötöttek.
A repülések időtartama mintegy két és fél óra. Ezalatt a gép 15 olyan parabolaívet ír le, amely a hajításnak megfelelő pályát, tehetetlenségi mozgást eredményez. Ezalatt a repülőgép fedélzetén utazók megtapasztalják a súlytalanság érzését, összesen kb. 5 percen át. Minden alkalommal 40 utast vihetnek magukkal, útjukat személyzet segíti. Az indulás és érkezés helye a Zero-G repülőgép megszokott franciaországi állomáshelye, Bordeaux-Merignac repülőtere. A reménybeli utasoknak nem elég fizetni, de be kell tölteniük 18. életévüket, és természetesen egészségügyi alkalmassági vizsgálaton is túl kell esniük.
A fizetős súlytalansági repülésekből származó bevételt a speciális Airbus fenntartására szeretnék költeni. A Novespace céljai közt idővel szerepel egy újabb repülőgép beszerzése is. A parabolarepülések, amelyeket 1988-ban kezdtek szervezni a CNES-nél, mindenek előtt a tudományos kísérletezést szolgálják. Évente átlagosan hat repülési kampányban kínálkozik alkalom rövid súlytalanságban végzendő kísérletek végrehajtására. A lehetőséget időnként pályázaton is meghirdetik. Az Európai Űrügynökség (ESA) által is szervezett pályázatokon például az elmúlt években voltak már sikerrel szereplő magyar csapatok.
A repülések időtartama mintegy két és fél óra. Ezalatt a gép 15 olyan parabolaívet ír le, amely a hajításnak megfelelő pályát, tehetetlenségi mozgást eredményez. Ezalatt a repülőgép fedélzetén utazók megtapasztalják a súlytalanság érzését, összesen kb. 5 percen át. Minden alkalommal 40 utast vihetnek magukkal, útjukat személyzet segíti. Az indulás és érkezés helye a Zero-G repülőgép megszokott franciaországi állomáshelye, Bordeaux-Merignac repülőtere. A reménybeli utasoknak nem elég fizetni, de be kell tölteniük 18. életévüket, és természetesen egészségügyi alkalmassági vizsgálaton is túl kell esniük.
A fizetős súlytalansági repülésekből származó bevételt a speciális Airbus fenntartására szeretnék költeni. A Novespace céljai közt idővel szerepel egy újabb repülőgép beszerzése is. A parabolarepülések, amelyeket 1988-ban kezdtek szervezni a CNES-nél, mindenek előtt a tudományos kísérletezést szolgálják. Évente átlagosan hat repülési kampányban kínálkozik alkalom rövid súlytalanságban végzendő kísérletek végrehajtására. A lehetőséget időnként pályázaton is meghirdetik. Az Európai Űrügynökség (ESA) által is szervezett pályázatokon például az elmúlt években voltak már sikerrel szereplő magyar csapatok.
0 Megjegyzések