Steven Spielberg filmje, a Lincoln kapta a legtöbb jelölést, összesen tizenkét kategóriában az Oscar-díjra, köztük a legjobb film, a legjobb rendező, a legjobb férfi főszereplő – Daniel-Day Lewis –, a legjobb női és férfi mellékszereplő – Sally Field és Tommy Lee Jones – kategóriájában is.

Az amerikai kritikusok egyöntetű véleménye szerint a Lincoln alighanem Steven Spielberg főműve, annak ellenére, hogy már eddig számos filmtörténeti jelentőségű mozi fűződik a nevéhez.

Az ítészek szerint a főszereplő, Daniel Day-Lewis kiválasztása a lehető legjobb döntés volt, hiszen korunk egyik legtehetségesebb színészéről van szó. Steven Spielberg zsenialitása pedig a kritikusok szerint abban rejlik, hogy csakis a legjobb szakemberekkel dolgozik, és képes arra, hogy a legapróbb részletekig megtervezze filmjeit. A rendező a film forgatásakor elárulta, régóta tervezte, hogy mozivászonra viszi a legendás amerikai elnök életét.

– Ő az egyik legmeghatározóbb figura az amerikai történelemben, s az én életemben is – mondta Spielberg. – Emlékszem, négy-öt éves lehettem, amikor először láttam a Lincoln-emlékművet. Egészen megrémültem a széken ülő alak hatalmas méretétől.

Aztán egyre közelebb és közelebb mentem, és lebilincselt az arckifejezése. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, akkor kezdett el érdekelni, hogy ki volt ez az ember, és ez a kérdés az egész életemet végigkísérte. Meg akartam mutatni a nagyságát minden cinizmus és felesleges magasztalás nélkül – magyarázta a rendező.