Soron kívüli ellenőrzést kezdtek a tavaly év végén szerencsétlenül járt Tu-204-est üzemeltető Red Wings orosz légitársaságnál - közölte csütörtökön az orosz légügyi hatóság.
MTI - A Roszaviacija a moszkvai Vnukovo repülőtéren december 29-én történt repülőgép-katasztrófa miatt vizsgálja felül a cég repülési és műszaki engedélyét. Ezt az orosz közlekedési minisztérium 2003 február negyedikén adta ki a Red Wings légitársaságnak.
A soron kívüli ellenőrzést az orosz légitársaság által üzemeltetett, Tupoljev típusú 204-es és 214-es repülőgépek biztonságos működtetését célzó kiegészítő intézkedések miatt végzik - közölte az ITAR-TASZSZ orosz állami hírügynökséggel a légügyi hatóság névtelenül nyilatkozó képviselője.
A hírügynökség jelentése szerint amennyiben kiderül, hogy a Red Wingsnél megsértették a repülési és műszaki engedély követelményeit, akkor visszavonhatják vagy felfüggeszthetik az engedélyt, illetve korlátozhatják az orosz légitársaság működését.
A Red Wings Tu-204-es repülőgépe a feltételezések szerint műszaki problémák és a pilóták hibája miatt kicsúszott a leszállópályáról és három részre tört. A balesetben a személyzet öt tagja meghalt. Három embert továbbra is súlyos sérülésekkel kezelnek.
A Kommerszant című orosz napilap szerdán közölt értesülése szerint nagy valószínűséggel az vezetett a tragédiához, hogy a pilóták a hajtóművek tolóerejének visszafordításával próbálkoztak, de a berendezés a Tu-204-es mindkét hajtóművénél felmondta a szolgálatot. Az előzetes feltételezések szerint a balesetben elhunyt kapitány és a másodpilóta is hibázott, mert nem ismerte fel idejében a műszaki problémát.
Az orosz repülési hatóságok a Red Wings egy másik járatának december 21-én Novoszibirszkben, hasonló okokból bekövetkezett balesete révén tudtak a problémáról. Ennek ellenére csak a moszkvai repülőgép-szerencsétlenséget követően hívták fel a figyelmet a PSZ-90A típusú hajtóművekkel felszerelt Tu-204-es és Tu-214-es típusú repülőgépek hajtómű tolóerő-visszafordító berendezésének fokozott karbantartására.
A moszkvai repülőgép-baleset műszaki és emberi okait a moszkvai székhelyű Kormányközi Repülési Bizottság kutatja. Az ügyben a szövetségi nyomozó hatóság is vizsgálódik.
MTI - A Roszaviacija a moszkvai Vnukovo repülőtéren december 29-én történt repülőgép-katasztrófa miatt vizsgálja felül a cég repülési és műszaki engedélyét. Ezt az orosz közlekedési minisztérium 2003 február negyedikén adta ki a Red Wings légitársaságnak.
A soron kívüli ellenőrzést az orosz légitársaság által üzemeltetett, Tupoljev típusú 204-es és 214-es repülőgépek biztonságos működtetését célzó kiegészítő intézkedések miatt végzik - közölte az ITAR-TASZSZ orosz állami hírügynökséggel a légügyi hatóság névtelenül nyilatkozó képviselője.
A hírügynökség jelentése szerint amennyiben kiderül, hogy a Red Wingsnél megsértették a repülési és műszaki engedély követelményeit, akkor visszavonhatják vagy felfüggeszthetik az engedélyt, illetve korlátozhatják az orosz légitársaság működését.
A Red Wings Tu-204-es repülőgépe a feltételezések szerint műszaki problémák és a pilóták hibája miatt kicsúszott a leszállópályáról és három részre tört. A balesetben a személyzet öt tagja meghalt. Három embert továbbra is súlyos sérülésekkel kezelnek.
A Kommerszant című orosz napilap szerdán közölt értesülése szerint nagy valószínűséggel az vezetett a tragédiához, hogy a pilóták a hajtóművek tolóerejének visszafordításával próbálkoztak, de a berendezés a Tu-204-es mindkét hajtóművénél felmondta a szolgálatot. Az előzetes feltételezések szerint a balesetben elhunyt kapitány és a másodpilóta is hibázott, mert nem ismerte fel idejében a műszaki problémát.
Az orosz repülési hatóságok a Red Wings egy másik járatának december 21-én Novoszibirszkben, hasonló okokból bekövetkezett balesete révén tudtak a problémáról. Ennek ellenére csak a moszkvai repülőgép-szerencsétlenséget követően hívták fel a figyelmet a PSZ-90A típusú hajtóművekkel felszerelt Tu-204-es és Tu-214-es típusú repülőgépek hajtómű tolóerő-visszafordító berendezésének fokozott karbantartására.
A moszkvai repülőgép-baleset műszaki és emberi okait a moszkvai székhelyű Kormányközi Repülési Bizottság kutatja. Az ügyben a szövetségi nyomozó hatóság is vizsgálódik.
0 Megjegyzések