Ismét homályos, nyomasztó szürkeségre ébredtek a pekingiek szerdán, de a szmog nemcsak a fővárost terítette be, hanem az ország 1,3 millió négyzetkilométernyi területét - közölte a kínai média a környezetvédelmi tárca információi alapján.
MTI - Az amerikai űrhivatal, a NASA által közzétett műholdas képeket kínai internetezők milliói nézték meg, csakúgy, mint az amerikai külképviselet mérési eredményeit és a hivatalos honlapokon szereplő adatokat. A PM2,5 mutató az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által meghatározott egészségügyi határértéknek helyenként közel a 17-szerese volt.
A környezetvédelmi minisztérium Peking, Tiencsin, Sicsiacsuang és Csinan várost a "komoly levegőszennyezettségű" kategóriába sorolta, de Vuhant és Csengtut is kiemelték. Az országos meteorológiai előrejelző központ bejelentette, hogy a jövőben a PM2,5 részecskeszennyezést is be fogja állítani a jelentéseibe. A fővárosi környezetvédelmi hivatal az immár negyedik hullámban megtelepedő szmog közvetlen okaként a légmozgás hiányát nevezte meg.
A sűrű, ködös, párás szmog a közlekedésben is fennakadásokat okozott, a látótávolság helyenként 50 méterre csökkent, Hupej tartományban le kellett zárni egy autópályát, miután három autó rohant egymásba. Pekingben legkevesebb 50 légi járatot töröltek, Honan tartomány székhelyén, Csengcsouban 400 járatot nem, vagy csak késve indítottak.
A pekingi közlekedést felügyelő hivatal bejelentette, hogy a "nagyon rossz" minősítésű levegőszennyeződés esetén a főváros az állami autók 30 százalékát nem engedik az utakra. A hatóság fényképekkel és videofelvételekkel igyekszik majd az ellenőrzést hatékonnyá tenni, a szabályszegőket büntetéssel fenyegetik.
A világhálón széles körben vádolták meg a két nagy kínai olajvállalatot, amelyek a rossz minőségű nyersolaj legnagyobb felvásárlói a világon. Az online közösség szerint a levegőszennyező autók az európai és az amerikai szabvány alatti, magas kéntartalmú, gyenge finomítású üzemanyagot használnak.
Az egyik érintett, a Sinopec olajvállalat szóvivője arra hívta fel a figyelmet, hogy az olaj csak részben oka az előállt helyzetnek, s közölte, hogy vállalatuk 2012 májusa óta az Euro V, vagyis a világ legszigorúbb szabványnak megfelelő üzemanyaggal látja el a fővárost.
A Global Times című angol nyelvű napilapban Han Hsziao-ping szakértő úgy vélte, hogy a téli széntüzelés, és nem a gépjárművek kibocsátása a legnagyobb okozója a levegőszennyezésnek.
Tavaly a főváros szénfogyasztása több mint 20 millió tonnával nőtt az előző évhez viszonyítva, s Han szerint a tendencia országos. Úgy vélte, az energiafelhasználás arányainak változtatása lenne a megoldás, vagyis a szén alternatíváiként a gáz és a nukleáris energia irányába kellene az országnak elmozdulni.
A napokban a kínai miniszterelnök, Ven Csia-pao is megszólalt az ügyben, megállapítva, hogy az utóbbi időkben tapasztalt rossz levegőminőség károsan befolyásolta az emberek életét és egészségét, s ígéretet tett arra, hogy az ipari termelés struktúrájának kiigazításának felgyorsításával, az energiatakarékossággal és a károsanyag-kibocsátás csökkentésével javítani fognak a helyzeten.
MTI - Az amerikai űrhivatal, a NASA által közzétett műholdas képeket kínai internetezők milliói nézték meg, csakúgy, mint az amerikai külképviselet mérési eredményeit és a hivatalos honlapokon szereplő adatokat. A PM2,5 mutató az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által meghatározott egészségügyi határértéknek helyenként közel a 17-szerese volt.
A környezetvédelmi minisztérium Peking, Tiencsin, Sicsiacsuang és Csinan várost a "komoly levegőszennyezettségű" kategóriába sorolta, de Vuhant és Csengtut is kiemelték. Az országos meteorológiai előrejelző központ bejelentette, hogy a jövőben a PM2,5 részecskeszennyezést is be fogja állítani a jelentéseibe. A fővárosi környezetvédelmi hivatal az immár negyedik hullámban megtelepedő szmog közvetlen okaként a légmozgás hiányát nevezte meg.
A sűrű, ködös, párás szmog a közlekedésben is fennakadásokat okozott, a látótávolság helyenként 50 méterre csökkent, Hupej tartományban le kellett zárni egy autópályát, miután három autó rohant egymásba. Pekingben legkevesebb 50 légi járatot töröltek, Honan tartomány székhelyén, Csengcsouban 400 járatot nem, vagy csak késve indítottak.
A pekingi közlekedést felügyelő hivatal bejelentette, hogy a "nagyon rossz" minősítésű levegőszennyeződés esetén a főváros az állami autók 30 százalékát nem engedik az utakra. A hatóság fényképekkel és videofelvételekkel igyekszik majd az ellenőrzést hatékonnyá tenni, a szabályszegőket büntetéssel fenyegetik.
A világhálón széles körben vádolták meg a két nagy kínai olajvállalatot, amelyek a rossz minőségű nyersolaj legnagyobb felvásárlói a világon. Az online közösség szerint a levegőszennyező autók az európai és az amerikai szabvány alatti, magas kéntartalmú, gyenge finomítású üzemanyagot használnak.
Az egyik érintett, a Sinopec olajvállalat szóvivője arra hívta fel a figyelmet, hogy az olaj csak részben oka az előállt helyzetnek, s közölte, hogy vállalatuk 2012 májusa óta az Euro V, vagyis a világ legszigorúbb szabványnak megfelelő üzemanyaggal látja el a fővárost.
A Global Times című angol nyelvű napilapban Han Hsziao-ping szakértő úgy vélte, hogy a téli széntüzelés, és nem a gépjárművek kibocsátása a legnagyobb okozója a levegőszennyezésnek.
Tavaly a főváros szénfogyasztása több mint 20 millió tonnával nőtt az előző évhez viszonyítva, s Han szerint a tendencia országos. Úgy vélte, az energiafelhasználás arányainak változtatása lenne a megoldás, vagyis a szén alternatíváiként a gáz és a nukleáris energia irányába kellene az országnak elmozdulni.
A napokban a kínai miniszterelnök, Ven Csia-pao is megszólalt az ügyben, megállapítva, hogy az utóbbi időkben tapasztalt rossz levegőminőség károsan befolyásolta az emberek életét és egészségét, s ígéretet tett arra, hogy az ipari termelés struktúrájának kiigazításának felgyorsításával, az energiatakarékossággal és a károsanyag-kibocsátás csökkentésével javítani fognak a helyzeten.
0 Megjegyzések