A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 30 millió forintra bírságolta a CBA Kereskedelmi Kft.-t.

A GVH azért indított vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a 2010. május 20-29. között érvényes, a CBA üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos az ország dunántúli régiójában található üzletekre érvényes árakkal.

A vállalkozás továbbá nem gondoskodott arról, hogy a termékeket elérhetővé tegye minden üzletében, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a nagykanizsai és a zalaegerszegi üzletekben.

Az eljárás során a Versenyhivatal azt is megállapította, hogy a franchise rendszert üzemeltető CBA Kft. nem hozott létre olyan, az akciótartási gyakorlatot működtető rendszert, amely biztosította volna, hogy a 2009. január 1. és 2011. március 24. között meghirdetett akciókban érintett áruk valamennyi CBA üzletben a megfelelő mennyiségben álljanak a fogyasztók rendelkezésére.

A cég nem alakított ki egységes gyakorlatot az akciós árakra vonatkozólag sem, így a vásárlók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál magasabb összeget kényszerültek fizetni az egyes termékekért. A GVH ezért 30 millió forintra bírságolta a CBA Kft.-t.