Zökkenőmentesen működnek a kerületi hivatalok a fővárosban, az indulásnál csak jelentéktelen problémák voltak - mondta Pesti Imre budapesti kormánymegbízott csütörtökön az MTI-nek.

(MTI) - Szavai szerint a hivatalok elindításánál nem volt több gond, mint egyébként, amikor egy év lezárása és egy hét szünet után újraindul a közigazgatás. Példaként említette, hogy volt, ahol a gondnok késett az első napon, máshol az informatikai rendszer indult tíz perccel később.
   
A kormánymegbízott elmondta, hogy a közigazgatás átalakításának két nagy lépése - a kormányhivatalok és a járási rendszer kialakítása - után folyamatosan fejlesztik, bővítik és ügyfélbaráttá teszik a rendszert. A következő nagy lépés az okmányirodák helyén létrejövő kormányablakok megnyitása lesz, várhatóan október tájékán; utóbbiaknál a mostani 60-70 helyett csaknem 2500 ügytípust lehet majd egy helyen elintézni - ismertette.
   
Pesti Imre a felkészülésről szólva elmondta: az informatikai fejlesztés részben megtörtént, a rendszer bővítése zajlik, és folyamatosan készítik fel a munkatársakat is, hogy év végére elegendő képzett ügyintéző legyen. A kormányhivatalban jelenleg 4500-an dolgoznak, ami - ahogy a kormánymegbízott fogalmazott - egy fél Csepel Műveknek felel meg. A létszám nagyjából kialakult, jelentős bővítés nem várható - tette hozzá.
   
Pesti Imre kitért arra is, hogy a kormányhivatalnak január elsejétől útellenőrzésekkel kapcsolatos feladatai is vannak, és közvetlenül felügyelik a fővárosban zajló állami nagyberuházásokat, így a Kossuth tér rekonstrukcióját, a Ludovika- és a Tüskecsarnok-beruházást, a Puskás Ferenc Stadion rendezését, részt vesznek az engedélyezési folyamatukban, az építkezések előkészületében. Érdekességként említette, hogy idén már a filmes helyszínek biztosításának közterület-használati engedélyeztetése is a kormányhivatalhoz tartozik.