Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) az általa korábban közölt időpontban, szerdán nem kötött szerződést a használatarányos útdíjfizetés kiépítésére kiírt tender győztesével, az ajánlatkérő délutánra ígért tájékoztatást a folytatásról.
MTI - Miután a T-Systems Magyarország előzetes vitarendezést kezdeményezett az E-útdíj tender kapcsán az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelőnél (ÁAK), az nem kötötte meg a szerződést múlt csütörtökön a nyertes Getronics Magyarországgal. Mint az MTI-hez akkor eljuttatott közleményében írta, e hét szerdán köti meg a szerződést, erre azonban nem került sor.
A T-Systems azért kért előzetes vitarendezést, mivel szerette volna megnézni a nyertes ajánlat műszaki tartalmát, de ezt nem tehette meg, mivel azt a Getronics üzleti titoknak minősítette. Az ÁAK a betekintést megtiltva arra hivatkozott, hogy valamennyi ajánlattevő ezt a részt üzleti titoknak minősítette a maga ajánlatában.
Az MTI-hez is eljuttatott csütörtöki közleményében a T-Systems kiemeli: az előzetes vitarendezés megtagadása ellenére, azért nem kért jogorvoslatot a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, mivel azzal jelentősen késleltetné a használatarányos útdíj bevezetését. Ezzel pedig borulna a költségvetés idei bevétele is.
A tervezett bevétel az e-útdíjból a második félévre 75 milliárd forint, de számos más jogszabály is tényként kezeli azt, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tömegű járművek július elejétől már használatarányos útdíjat fizetnek. Így például ezekre nem lehet idén éves útdíjmatricát vásárolni.
A tenderre a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legolcsóbb ajánlatot. A cég nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalta a feladat elvégzését. A következő a China International Corporation volt, amely 47,3 milliárd forintért vállalta volna a rendszer kiépítését. A T-Systems ajánlatában 53,4 milliárd, míg a Kapschéban 68,1 milliárd forint szerepelt.
A Magyar Nemzet csütörtöki számában arról ír, hogy a Getronics azt kérte az ÁAK-tól, január közepéig halasszák el a szerződés aláírását.
MTI - Miután a T-Systems Magyarország előzetes vitarendezést kezdeményezett az E-útdíj tender kapcsán az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelőnél (ÁAK), az nem kötötte meg a szerződést múlt csütörtökön a nyertes Getronics Magyarországgal. Mint az MTI-hez akkor eljuttatott közleményében írta, e hét szerdán köti meg a szerződést, erre azonban nem került sor.
A T-Systems azért kért előzetes vitarendezést, mivel szerette volna megnézni a nyertes ajánlat műszaki tartalmát, de ezt nem tehette meg, mivel azt a Getronics üzleti titoknak minősítette. Az ÁAK a betekintést megtiltva arra hivatkozott, hogy valamennyi ajánlattevő ezt a részt üzleti titoknak minősítette a maga ajánlatában.
Az MTI-hez is eljuttatott csütörtöki közleményében a T-Systems kiemeli: az előzetes vitarendezés megtagadása ellenére, azért nem kért jogorvoslatot a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, mivel azzal jelentősen késleltetné a használatarányos útdíj bevezetését. Ezzel pedig borulna a költségvetés idei bevétele is.
A tervezett bevétel az e-útdíjból a második félévre 75 milliárd forint, de számos más jogszabály is tényként kezeli azt, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tömegű járművek július elejétől már használatarányos útdíjat fizetnek. Így például ezekre nem lehet idén éves útdíjmatricát vásárolni.
A tenderre a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legolcsóbb ajánlatot. A cég nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalta a feladat elvégzését. A következő a China International Corporation volt, amely 47,3 milliárd forintért vállalta volna a rendszer kiépítését. A T-Systems ajánlatában 53,4 milliárd, míg a Kapschéban 68,1 milliárd forint szerepelt.
A Magyar Nemzet csütörtöki számában arról ír, hogy a Getronics azt kérte az ÁAK-tól, január közepéig halasszák el a szerződés aláírását.
0 Megjegyzések