Modellből lett filmszínésznő, majd megjárta Amerikát. Kislánya, Szofi érkezése megváltoztatta az életét, saját karrierje már nem annyira fontos. Dobó Katát gyakran keresik meg különböző lapoktól, hogy lefényképezzék a kislányával.

- Az esetek többségében nemet mondok, hiszen nagyon ritkán "mutatom meg" a magánéletemet - mondja a Szabad Föld újságírójának a színésznő, akit megváltoztatott kislánya születése.

- Már nem az a fontos, hogy velem mi lesz. Teljesen másodrendűvé váltam. Sok dologra legyintek, amit korábban fontosnak tartottam. Szívbaj nélkül halogatom a házimunkát, de a színészi feladatok is megvárnak. Néhány régi szerepemet visszavettem ugyan, új darabot viszont csak tavasszal kezdek próbálni. Most inkább anyuka vagyok. Ennek biológiailag itt volt az ideje, arról nem is beszélve, hogy a kultúra mostohagyerekké vált, színészként sem könnyű mostanság boldogulni. Ennek dacára szerencsésnek mondhatom magam, hiszen pályám elejétől kezdve elég sok filmben szerepeltem. Most is járok külföldi castingokra, nem kizárt, hogy máshol hamarabb összejöhet egy munka, mint idehaza - vélekedik Dobó Kata, aki nem társulati tagként dolgozik.

- Szabadúszóként lubickolok. Azt azért látom, hogy egy másfajta világ felé tartunk, a nyereségorientált színházaké a jövő. Nekem sem szabad a sült galambra várni, ki kell találnom érdekes projekteket. Van is néhány ötletem. Igazából olyan dologgal szeretnék előállni, amit nem várnak tőlem - sem a szakma, sem a közönség. Most viszont az időm nagy részét Szofival töltöm, saját jövőmön csak éjszaka tudok agyalni. Az motivál, hogy van mondanivalóm, és szeretem a mesterségem.