Az M1 volt a legnézettebb csatorna szilveszterkor, a legnépszerűbb szórakoztató műsor a Szálka, avagy Bagi és Nacsa megakad a torkán óévbúcsúztatója volt - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) szerdán az MTI-vel.

MTI - "Az M1 volt a legnézettebb csatorna szilveszterkor - az óévbúcsúztató pillanatokban és az ezt követő órákban - egészen a műsorzárásig". Több műsorral is piacvezető volt a közmédia: a Család-barát, a Magyarország, szeretlek!, a Mágnás Miska, a Maradj talpon!, a Híradó, a Szálka és a Retro kabaré is nyertes lett saját idősávjában - olvasható az MTVA Sajtóirodája által az MTI-hez eljuttatott közleményben.
 
A szilveszteri programok közül a televíziót néző lakosság közel egyharmada - 1 millió 554 ezer ember - a Himnuszt és Áder János köztársasági elnök újévi beszédét a közszolgálati csatornákon nézte végig.
 
A Nielsen piackutató vállalat közönségmérése alapján a reggeli műsorok között a Család-barát magazin ünnepi különszáma tarolt, a műsornak a Duna World-ös párhuzamos adásával együtt összesen 196 ezer nézője volt (közönségaránya 19,1 százalék). A déli Híradó utáni Mágnás Miska is a legnézettebb műsor volt a saját sávjában. Délután "a Szilveszteri bakiparádé 2012 című műsorral hangolódhattunk az estére, majd az idei év legsikeresebb Gasztroangyalával folytatódott a sor" - írták.
 
Közölték, az egyre többek által kedvelt Magyarország, szeretlek! is a legnézettebb műsorok között szerepelt 2012 utolsó napjaiban. A vasárnap esti adásba közel 1 millió 400 ezer néző kapcsolódott be, de a szilveszter délelőtti ismétlésre is több mint 670 ezren voltak kíváncsiak.
 
Mintegy kétmillió néző kapcsolódott be a Maradj talpon szilveszteri különkiadásába is, ahol sportolók és sportkommentátorok vetélkedtek egymással. A nyertes, Szécsi Zoltán az ötmillió forintos nyereményét a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítványnak ajánlotta fel - olvasható a közleményben.
 
Csúcsot döntött az MTI Nonprofit Zrt. szakmai felügyeletével készülő esti Híradó is az M1-en, több mint 1 millió 600 ezer érdeklődővel; ezen az estén többen nézték, mint a két nagy kereskedelmi csatorna esti hírműsorait.
 
Az idei év legnézettebb adása lett ezzel az eredménnyel a közmédia szilveszteresti Híradója, több mint 1 milliós nézettséggel, és győzött a nézettségi versenyben a saját sávjában. "Még kiemelkedőbbé teszi ezt a számot az is, hogy a Híradó idejében többen nézték az M1-et, mint a két nagy kereskedelmi csatornát együttvéve" - írták.
 
Majdnem kétmillió érdeklődőt tudhatott magáénak a Szálka szilveszteri összeállítása a Bagi-Nacsa párossal a főszerepben, akik ez alkalommal Fábry Sándort hívták meg vendégségbe. Erre a műsorra is igaz, hogy többen választották a műsor ideje alatt az M1-et, mint a TV2-t és az RTL Klubot együttvéve. Ezzel az eredménnyel a szórakoztató műsorok közül a Szálka lett a szilveszterest legnézettebb műsora - olvasható.
 
Közölték: összességében az este hat óra és hajnali kettő óra közötti idősávban a tévénézők legnagyobb hányada az M1-et választotta: a csatorna közönségaránya 18,1 százalék lett a teljes népesség körében (magasabb, mint amennyit a TV2 vagy az RTL Klub ugyanebben az idősávban elért).
 
Az M2, a Duna TV és a Duna World szilveszteri kínálatával együtt a közszolgálati televíziók a tévénézők egynegyede számára biztosítottak programokat az év utolsó estéjén.