Kivonja a forgalomból január elsejétől a szovjet ZiU-9 típusú trolibuszokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), azok helyét az idén, használtan beszerzett MAN trolik veszik át, a 412T és 435T típusú Ikarusokat pedig felújítják.

MTI - A BKK az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: a 30 évnél régebbi ZiU-k további üzemeltetése gazdaságilag nem racionális, így januártól azokat kivonják a mindennapi forgalomból. A szovjet trolibuszokat részben az idén Eberswalde-ból beszerzett használt, alacsonypadlós MAN trolikkal, valamint a meglévő Ikarus 412T és 435T járművek felújításával váltják ki.
 
A "szóló" szovjet trolikat több viszonylaton csuklós járművek váltják fel, munkanapokon a 78-as, illetve minden nap a 70-es vonalon csuklós járművek közlekednek. Az új járműelosztás nyomán a 74-es és a 74A viszonylaton kizárólag "szóló", akadálymentes trolibuszok fognak közlekedni, a 76-oson és a 83-ason pedig szintén többségében "szóló", alacsonypadlós járművekkel lehet majd utazni. Hétvégi napokon az alacsonyabb utasforgalomhoz igazodva a 73-as és 78-as viszonylaton is ilyen trolibuszok közlekednek, ezek mindegyike akadálymentes lesz.
 
Az új menetrendek több vonalon fejlesztéseket is tartalmaznak, mindenhol nő a szolgáltatási színvonal a nagyobb, modernebb járműveknek és az alacsonypadlós MAN trolibuszok forgalomba állásának köszönhetően. A csuklós buszok miatt viszont néhány perccel nő a követési idő egyes vonalakon (70, 72, 74A, 76, 77, 78, 79, 83), a 74-es, a 75-ös és a 80-80A járatok viszont sűrűbben közlekednek majd.
 
Az első ZiU-9-eseket 1975-ben gyártották és októberben vették állományba, 1982-ig 172 ilyen jármű érkezett Budapestre. Selejtezésük 1984-ben kezdődött meg, a jelenleg még forgalomban lévő legidősebb jármű 34 éves.