Egynapos festészeti kiállítást és vásárt tartanak az összefogás jegyében 141 év – 141 kép címmel a Magyar Képzőművészeti Egyetemen 2012. december 7-én. A képeket folyamatosan töltik fel az egyetem honlapjára.


Kósa János, az egyetem festő tanszékének vezetője elmondta az MTI-nek, hogy a tanszék összes tanára, 18 művész és mind a 120 hallgatója, valamint a korábban náluk végzett festők, köztük maga a rektor, Kőnig Frigyes festőművész is adott képet a vásárra csakúgy, mint Bukta Imre, a neves képzőművész.

Az egynapos kiállításon és vásáron befolyó összeget az egyetem számlájára utalják. A tanszékvezető felidézte, hogy amikor az egyetemtől váratlanul 65 millió forintot elvontak, egy emberként fogott össze az intézmény valamennyi tagja, tanárok és hallgatók egyaránt, a patinás intézmény megmentéséért.

„Az egyetem a korábbi elvonások ellenére eddig jól gazdálkodott, nem volt adóssága, de most már a közüzemi számlák kifizetése is gondot okoz” – jegyezte meg.

Az alkotások árát közösen alakítják ki a résztvevőkkel egy-két nappal az esemény előtt. Az első évesek munkái bizonyára kevesebbért adhatók el, mint például egy ötödévesé, de a régebbi hallgatók, galériához tartozó művészek képei drágábbak lesznek. Figyelembe véve a jelenlegi műkereskedelmi viszonyokat, most mindenütt alacsonyabbak az árak, így az egyetemen is olcsóbban lehet kortárs mester vagy „tanonc” festményhez jutni – összegezte Kósa János.
(Forrás: MTI)
(Fotó: Magyar Képzőművészeti Egyetem)