A Székelyföld kulturális folyóirat legújabb számában egy kedves csíki szerkesztő beszélget el velem. Az interjú megszületését jó barátomnak, Fodor Pál mérnöknek köszönhetem, aki tősgyökeres csíksomlyói csíki katolikus ember, immáron 40 éve itt él Sepsiszentgyörgyön. Hosszú barátságunk alatt ilyen beszélgetések zajlottak le közöttünk:

Ő: Az igazi székely ember a csíki, és nem a háromszéki.
Én: Amíg Háromszék 321 jeles embert adott a hazának, addig Csík alig 15-öt.
Ő: Az igazi katolikus ember a csíki, és nem a háromszéki.
Én: A csíkiak megállították a reformáció terjedését, és az unitárius János Zsigmondot, Erdély fejedelmét meg is szedték a Tolvajos-tetőn.
Ő: Csíkban több medve van, mint Háromszéken.
Én: Az erdészek kimutatása szerint Csíkszéken 400, Há­romszéken 600 medve van, mert a brassóiak a kukázó medvéiket mind átkergették Háromszékre.
Ő: A háromszékiek nem tudják, mi a csürrentés.
Én: De azt tudják, hogy a csíkiak medvekergetéskor a lajtorját keresztben viszik az erdőn át...
Karinthy szerint a humor nem ismer tréfát!
Én nagyon kedvelem mind a kettőt.

Dr. Szőts Dániel
Háromszék