A jelenlegi 38 kedvezményből összesen 4 maradhatna alanyi jogon. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szerint a diákkedvezmények, a nyugdíjasok, rokkantak kedvezményei viszont változatlanul megmaradnak. 

Jelentősen megváltozna a közösségi közlekedés kedvezményrendszere - jelezte Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában. Az államtitkár elmondta, tudják, hogy különböző elvárásai vannak az államnak, a társadalomnak és az EU-nak, így amíg a külső partnerekkel a tárgyalás nem zárult le, addig nem tudnak belefogni a nagyobb átalakításokba. A kedvezmények rendszerének átalakításában viszont lesznek olyan csoportok, amelyek kikerülnek az automatikus kedvezményrendszerből.

A Portfolio.hu összeállításából kiderül, hogy Völner szerint ma már tudjuk, hogy mennyien váltanak teljesárú jegyet, ki és milyen bérletet vesz. Völner szerint a diákkedvezmények, a nyugdíjasok, rokkantak kedvezményei az átalakítások után is változatlanul megmaradnának. 38 féle kedvezmény van az országban, ebből 4 alapvetőt tartanánk meg jogszabályi szinten, a többi üzleti alapon a társaságokhoz kerülne ki - mondta az infrastruktúráért felelős államtitkár annak kapcsán, hogy a kormány jelentősen megváltoztatná a közösségi közlekedés kedvezményrendszerét.

Völner az InfoRádió műsorában hangsúlyozta, hogy a kialakuló rendszer egy sokkal rugalmasabb és piacérzékenyebb szisztéma lenne, mely figyelembe venné a teherviselést is. Becslések szerint mintegy 20 milliárd forintot spórolnának az új rendszerrel.

Az utazási kedvezmények rendszerének átszabása nem újdonság, szeptemberben arról beszélt az államtitkár, hogy a kedvezmények átalakítása az IMF-fel történő tárgyalások részét képezik, döntés őszre várható. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) egy augusztusi jelentésében megállapította, hogy 2012-ben összesen 43 fél kedvezményt lehet igénybe venni a vonatokon, az utazóknak pedig mindössze egyharmada váltott teljesárú jegyet.