Nagy a különbség a magyar hatóságok által képviselt álláspont és a valóság között – állítja a hummeres gázoló német ügyvédje. Friedrich Schweikert a lappal közölte: védence maradandó sérülést szenvedett, és négynél több lövés érte. 

"Csúsztatások, hazugságok sora övezi az apátfalvi rendőrgázolás ügyét" – vélekedik Friedrich Schweikert, a hummeres gázoló ügyvédje. A jogász szerint védencével szemben valóságos gyűlöletkampány indult Magyarországon, holott nem minden úgy történt, ahogyan a hatóságok állítják. Az sem igaz, hogy korábban 28 eljárás indult ellene.

"Miután egyeztettem ügyfelemmel, én adtam ki a gázolásról készült videót az osztrák Kuriernak. Pénzt azonban nem kértem érte, így aztán az ügyvédi etika ellen sem vétettem" – reagált az ügyvéd arra a sajtóban keringő ­in­for­má­cióra, amely szerint 50 ezer eurót (15 millió forintot) kért a felvételért.

"Nem csak jogom, hanem kötelességem volt nyilvánosságra hozni. A képsorok magukért beszélnek. Jól látható, hogy a gázolás előtt gázsprayvel fújják le Thomast, így ő szinte teljesen vakon vezetett. A vágatlan, a magyar ügyészségnek is eljuttatott felvételen az is látható, hogy a gázolás után kiugrott a kocsiból, és egyenesen az elgázolt rendőrhöz futott, miközben segítségért kiabált. Help him! Help him! (Segítsenek neki! – a szerk.) Ezt kiabálta, mielőtt leteperték volna" – tette hozzá az ügyvéd.

Friedrich Schweikert szerint Thomas B.-t nem négy lövés érte. "Nem kaptam még meg a hivatalos orvosi jelentést, de védencemen négynél több lőtt seb látható. Az biztos, hogy maradandó sérülést szenvedett" - mondta a lapnak.

Az ügyet jól ismerő és a vágatlan videót is látó forrás  azt mondta: a vágatlan videón nem szerepel a tettes ügyvéd által emlegetett segélykiáltása, mivel meg sem történt. Az viszont jól látszik, hogy amikor a másik motoros járőr a Hummerhez rohant (az ügyvéd szerint, hogy lefújja védencét gázsprayvel), a monstrum nem állt, hanem már mozgásban volt. Akkor hajtott neki Kenéz Imrének.