A Coca-Cola dunaharaszti palackozója ezentúl külföldi helyett magyar almából állítja elő az almaivólét - közölte a vidékfejlesztési miniszter kedden Dunaharasztiban, amikor a gyárba megérkezett Szabolcsból az első, almasűrítményt szállító tartálykocsi.
A kormány néhány hónapja kötött együttműködési megállapodást Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-vel, és ennek eredménye, hogy első lépésként évi 7500 tonna hazai almát vesz át a társaság - mondta Fazekas Sándor.
A hazai ültetvényeken termesztett gyümölcsből a vásárosnaményi Agrana feldolgozójában készítenek sűrítményt, és ebből állítják elő a Coca-Cola Cappy márkájú gyümölcslevét. Ezzel a Magyarországon termő mintegy félmillió tonna alma 1,5 százaléka talál állandó, biztos átvevőre. A tervek szerint ezt a mennyiséget megkétszerezik, később 15 ezer tonna almát dolgoznak majd fel gyümölcslének a dunaharaszti palackozóban - fejtette ki a miniszter.
Hozzátette, az almaüzlet nyomán lendületet kaphat a hazai gyümölcstermesztés, felértékelődik az agrárium, a jelenlegi 36 ezer hektárnyi ültetvény kibővítésével újabbakat telepítenek. Ez gazdasági modellként is szolgál: a helyben megtermelt termék valamelyik nagyvállalaton keresztül a külpiacon is versenyképes cikké válhat.
A Coca-Colával kötött megállapodás eredményeként 100 szabolcsi család jutott állandó megélhetéshez - hívta fel a figyelmet Fazekas Sándor.
"Ez az üzlet annak a stratégiai együttműködésnek az eredménye, amelynek kiépítését a magyar kormány idén kezdeményezte a hazánkban működő multinacionális vállalatokkal. Megyénk a hazai almatermesztés központja, és a gazdálkodók sokszor szembesülnek piaci problémákkal, ezek enyhítésében jelentős lépés a Coca-Cola megrendelése" – kommentálta az első szállítmány átvételét személyesen figyelemmel kísérő Seszták Oszkár, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnöke.
"Minden feldolgozó számára nagy lehetőség egy multinacionális vállalattal beszállítói kapcsolatba kerülni, hiszen a szigorú elvárások miatt magas technikai, technológiai színvonalat kell kiépíteni és üzemeltetni" – értékelt ugyancsak Szigeti Zoltán, az Agrana-Juice Kft. ügyvezetője. Elmondta, a sűrítményt a rezisztens, vagyis a Re-programban termett almából készítik. A cég ebből az alapanyagból készíti az egyik legsikeresebb termékcsaládját, a Cappy Ice Fruit frissítő italokat, amelyek révén „Szabolcs aranya” Közép-Kelet-Európa számos más országába is eljut.
7,5 ezer tonna alma összesen 45 millió darab almát jelent. A gyümölcsöket egymásra helyezve egy 3750 kilométeres almaoszlopot tudnánk építeni, vagy almával boríthatnánk be a Budapest és Grönland közötti távolságot. A hazai gyümölcsök mellett elsősorban a kiváló íz, az almalé-sűrítmények magas minősége, és a rövid szállítási távolság döntöttek. A magyar kormány és a Coca-Cola Magyarország között négy hónappal ezelőtt aláírt stratégiai megállapodás egyik legfontosabb célja a hazai beszállítók arányának növelése és a magyar termékek exportpiacának bővítése volt.
„Mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében azzal, hogy a magyar gyümölcslé- és gyümölcsital piac elsőszámú gyártójává léptünk elő. Sikerünknek mostantól a hazai termelők is részeseivé válnak, hiszen a mai naptól magyar almából készülnek a gyümölcsleveink, hosszú évek kitartó munkájának, technológiai fejlesztésének az eredményeként. Szeretnénk még tovább menni, ezért azt tervezzük, hogy a környező országokat is hazai almából készült gyümölcslevekkel látjuk majd el. Közel járunk ahhoz, hogy kaput nyissunk a magyar almának és a magyar gyümölcsnek Európa felé. “ – hangsúlyozta Tarsoly József, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatój.
A Coca-Cola Magyarország termékválasztékának folyamatos bővítésével a hazai gyümölcslé- és gyümölcsital-piac első számú* gyártójává lépett elő. A vállalat ezért nem csak az alma, hanem egyéb gyümölcs alapanyagok, például őszibarack, sárgabarack, szőlő magyarországi beszerzését is vizsgálja. A Coca-Cola Magyarország a magyar almából előállított gyümölcslével exportpiacokat is meg kíván hódítani - mondta Tarsoly József, a társaság vezetője. A tervek szerint az almát követően a Cappy gyümölcslevek közül az őszi-, a sárgabarack- és a szőlőitaloknál is a magyar alapanyag felhasználására térnek át.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. az athéni központú, 28 országot átfogó Coca-Cola Hellenic csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és tíz regionális elosztó központot működtető vállalat 1250 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 17.000 embernek biztosít munkát.A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 22 országba exportálja, és 2011-ben mintegy 17 milliárd forint adót fizetett Magyarországon. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat eddig 110 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.
A cég az alkoholmentes italok széles választékát kínálja a természetes ásványvizek (NaturAqua csendes, enyhe, szénsavas és ízesített), buborékos üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Lift, Kinley), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Ice Fruit), jegesteák (Nestea), sportitalok (Powerade), valamint energiaitalok (Burn, Monster) egyaránt részét képezik a választéknak. A vállalat üzemelteti a Vendit forróitalok (kávé, cappuccino) kiszolgálására alkalmas ital-automatákat is.
A hazai ültetvényeken termesztett gyümölcsből a vásárosnaményi Agrana feldolgozójában készítenek sűrítményt, és ebből állítják elő a Coca-Cola Cappy márkájú gyümölcslevét. Ezzel a Magyarországon termő mintegy félmillió tonna alma 1,5 százaléka talál állandó, biztos átvevőre. A tervek szerint ezt a mennyiséget megkétszerezik, később 15 ezer tonna almát dolgoznak majd fel gyümölcslének a dunaharaszti palackozóban - fejtette ki a miniszter.
Hozzátette, az almaüzlet nyomán lendületet kaphat a hazai gyümölcstermesztés, felértékelődik az agrárium, a jelenlegi 36 ezer hektárnyi ültetvény kibővítésével újabbakat telepítenek. Ez gazdasági modellként is szolgál: a helyben megtermelt termék valamelyik nagyvállalaton keresztül a külpiacon is versenyképes cikké válhat.
A Coca-Colával kötött megállapodás eredményeként 100 szabolcsi család jutott állandó megélhetéshez - hívta fel a figyelmet Fazekas Sándor.
"Ez az üzlet annak a stratégiai együttműködésnek az eredménye, amelynek kiépítését a magyar kormány idén kezdeményezte a hazánkban működő multinacionális vállalatokkal. Megyénk a hazai almatermesztés központja, és a gazdálkodók sokszor szembesülnek piaci problémákkal, ezek enyhítésében jelentős lépés a Coca-Cola megrendelése" – kommentálta az első szállítmány átvételét személyesen figyelemmel kísérő Seszták Oszkár, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnöke.
"Minden feldolgozó számára nagy lehetőség egy multinacionális vállalattal beszállítói kapcsolatba kerülni, hiszen a szigorú elvárások miatt magas technikai, technológiai színvonalat kell kiépíteni és üzemeltetni" – értékelt ugyancsak Szigeti Zoltán, az Agrana-Juice Kft. ügyvezetője. Elmondta, a sűrítményt a rezisztens, vagyis a Re-programban termett almából készítik. A cég ebből az alapanyagból készíti az egyik legsikeresebb termékcsaládját, a Cappy Ice Fruit frissítő italokat, amelyek révén „Szabolcs aranya” Közép-Kelet-Európa számos más országába is eljut.
7,5 ezer tonna alma összesen 45 millió darab almát jelent. A gyümölcsöket egymásra helyezve egy 3750 kilométeres almaoszlopot tudnánk építeni, vagy almával boríthatnánk be a Budapest és Grönland közötti távolságot. A hazai gyümölcsök mellett elsősorban a kiváló íz, az almalé-sűrítmények magas minősége, és a rövid szállítási távolság döntöttek. A magyar kormány és a Coca-Cola Magyarország között négy hónappal ezelőtt aláírt stratégiai megállapodás egyik legfontosabb célja a hazai beszállítók arányának növelése és a magyar termékek exportpiacának bővítése volt.
„Mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében azzal, hogy a magyar gyümölcslé- és gyümölcsital piac elsőszámú gyártójává léptünk elő. Sikerünknek mostantól a hazai termelők is részeseivé válnak, hiszen a mai naptól magyar almából készülnek a gyümölcsleveink, hosszú évek kitartó munkájának, technológiai fejlesztésének az eredményeként. Szeretnénk még tovább menni, ezért azt tervezzük, hogy a környező országokat is hazai almából készült gyümölcslevekkel látjuk majd el. Közel járunk ahhoz, hogy kaput nyissunk a magyar almának és a magyar gyümölcsnek Európa felé. “ – hangsúlyozta Tarsoly József, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatój.
A Coca-Cola Magyarország termékválasztékának folyamatos bővítésével a hazai gyümölcslé- és gyümölcsital-piac első számú* gyártójává lépett elő. A vállalat ezért nem csak az alma, hanem egyéb gyümölcs alapanyagok, például őszibarack, sárgabarack, szőlő magyarországi beszerzését is vizsgálja. A Coca-Cola Magyarország a magyar almából előállított gyümölcslével exportpiacokat is meg kíván hódítani - mondta Tarsoly József, a társaság vezetője. A tervek szerint az almát követően a Cappy gyümölcslevek közül az őszi-, a sárgabarack- és a szőlőitaloknál is a magyar alapanyag felhasználására térnek át.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. az athéni központú, 28 országot átfogó Coca-Cola Hellenic csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és tíz regionális elosztó központot működtető vállalat 1250 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 17.000 embernek biztosít munkát.A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 22 országba exportálja, és 2011-ben mintegy 17 milliárd forint adót fizetett Magyarországon. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat eddig 110 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.
A cég az alkoholmentes italok széles választékát kínálja a természetes ásványvizek (NaturAqua csendes, enyhe, szénsavas és ízesített), buborékos üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Lift, Kinley), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Ice Fruit), jegesteák (Nestea), sportitalok (Powerade), valamint energiaitalok (Burn, Monster) egyaránt részét képezik a választéknak. A vállalat üzemelteti a Vendit forróitalok (kávé, cappuccino) kiszolgálására alkalmas ital-automatákat is.
0 Megjegyzések