Felmentését kérte posztjáról Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár. A hírek szerint Hoffmann Rózsa helyettesének lépésében komoly szerepet játszott az a folyamat, amelynek következtében az oktatási államtitkár szerdán arra kényszerült, hogy tárgyalóasztalhoz üljön a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), valamint három további oktatási érdekképviselet vezetőivel.

Az egyeztetést Hoffmann Rózsa kezdeményezte azok után, hogy kiderült: a PSZ sztrájkbizottság létrehozását kezdeményezi, miután a nemzetgazdasági miniszter az október elején bejelentett megszorítócsomag részeként 2014 januárjára halasztotta az eredeti ígéretek szerint a jövő évben esedékes pedagógusbér-emelést, amit egybekötöttek az úgynevezett pedagógus-életpályamodell bevezetésével. Matolcsy György szerint ezzel 73 milliárd forintot spórolhat a kormány a jövő évi büdzsében. A PSZ és a PDSZ vezetői megállapodtak: közösen lépnek fel a Fidesz által már ellenzékben is ígért béremelés érdekében. A föllépés egyik lehetséges eszköze a pedagógusok sztrájkja.

A szerdai egyeztetés után Galló Istvánné, a PSZ elnöke úgy nyilatkozott, hogy Hoffmann Rózsától nem kaptak megnyugtató válaszokat, további lépéseikről pedig a többi szakszervezettel egyeztetve az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács pénteki ülése után döntenek majd. A PSZ elnöke szerette volna megtudni, az államosítás után a járási tankerületek milyen elvek szerint zárnak be, vonnak össze iskolákat. Az ilyen döntések ugyanis számos pedagógus-álláshely megszűnéséhez vezethetnek. A szakszervezeti vezető emlékeztetett: Matolcsy csomagjában nemcsak az életpályamodell elhalasztása érinti a közoktatást, hanem a 62 év felettiek kötelező nyugdíjazása is, illetve a megszűnő álláshelyek zárolása. Mendrey László, a PDSZ elnöke is úgy nyilatkozott, az egyeztetés nem oldotta a sztrájkfeszültséget. - Nem történt előrelépés - fogalmazott a Népszabadságnak.

Hoffmann Rózsa a szerdai egyeztetés után közölte, november 9-én folytatódnak a tárgyalások a szakszervezetekkel. Az egyeztetésen elsősorban a pedagógus-életpályamodellről volt szó, és abban maradtak, hogy az iskolák állami kézbe vételével kapcsolatos kérdésekről novemberben folytatják a tárgyalást. Az oktatási államtitkár a távirati iroda tudósítása szerint megjegyezte: attól senkinek nem kell félnie, hogy az állami fenntartásba vétel után százával-ezrével bocsátanának el pedagógusokat. Ilyen szándék nincs, elbocsátás ott lehetséges, ahol a gyermeklétszám csökken - mutatott rá.

Gloviczki Zoltánt az elmúlt időszakban komoly támadások érték, elsősorban a köznevelési törvény előkészítetlensége miatt. Az oktatási rendszer államosításának részletei ugyanis mind a mai napig zavarosak, s miközben valószínű, hogy a pedagógusok terhelése növekszik, addig Matolcsy György bejelentésével az eddigi egyetlen kapaszkodójukat, a béremelés lehetőségét is elvették. Hoffmann Rózsa szerint jó esély van arra, hogy a jövő évi gazdasági mutatók kiszámításában a kormánynak lesz igaza, és a gazdasági növekedés lehetővé teszi az életpályamodell bevezetésével egyidejűleg a béremelést is. Ugyanakkor úgy néz ki, hogy a tanárok már nem igazán hisznek ebben. Ennek a folyamatnak lett az áldozata a közoktatásért felelős helyettes államtitkár. S noha minden létező szakmai fórum lemondásra szólította föl Hoffmann Rózsát, ő a helyén marad. Helyettese maga állt föl.

Gloviczki Zoltán írásban az alábbiakkal indokolta elhatározását: "Valóban felmentésemet kértem pozíciómból. Lépésem nem üzenet, nem figyelemfelkeltés, nem politikai állásfoglalás. Személyes szakmai és általában emberi lelkiismeretemnek való megfelelés diktálta. Ezzel kapcsolatos döntés még nem született. Menekülésről sincs szó: felajánlottam, s a későbbiek alighanem eszerint is alakulnak, hogy a jelenlegi jogszabályalkotási folyamatok lezárásáért, az állami intézményátvételhez kapcsolódó, és az én hatáskörömbe tartozó, közvetlenül előttünk álló feladatok elvégzéséért, valamint azok közvetlen következményeiért is teljes felelősséget vállalok, ami önmagában is mindenképpen több hónapos további munkavégzést feltételez.

Hiszek mindabban, amit eddig az oktatáspolitikában tettünk, és szándékom szerint teljes szakmai és személyes őszinteséggel mondtam ki minden eddigi szavam. Az ország jenlegi állapotában alázattal kell azonban tudomásul vennem, hogy a köznevelési rendszer átalakításának financiális háttere, mely természetesen nem egyszerűen pedagógus béremelést jelent, egyelőre nem áll rendelkezésre. Mindez ebben a pillanatban egyúttal az általunk előkészített oktatási reformok bevezethetőségét is megkérdőjelezi. A kérdőjel a politika és - állampolgárként - mindnyájunk számára reményt és lehetőséget jelent, számomra, mint a szakmai végrehajtásért felelős személynek azonban kezelhetetlen jelenség. Márpedig a következő tanév előkészítése, az utolsó, éppen a pedagógus életpálya modell részleteit leíró reform-jogszabályok megalkotása legkésőbb tavaszig halasztható: ezzel együtt lemondási szándékom elfogadása is. Mivel ugyanis helyettes államtitkári pozíciómban nem hatalmat, karriert, politikai tőkét kerestem és vállaltam, hanem egy program gyakorlati megvalósításának lehetőségét, további munkám ezen a ponton értelmezhetetlenné és hiteltelenné válik. "