Amikor Shelley elsőszülött kisfia meghalt, nem engedte, hogy szerveit felhasználják. Megbánta döntését, amikor harmadik gyermekének szívátültetésre lett volna szüksége, de a csöppség nem érte meg a műtétet. 

Shelley Wealleans 19 éves korában szülte meg első gyermekét. Szívproblémái miatt menthetetlen volt a kis Lewis, mindössze csak három hónapot élt. Az akkor még igencsak fiatal brit anyuka nem járult hozzá, hogy halott gyermeke szerveit felhasználják. Megint teherbe esett és világra jött Corey, majd az első gyermeke halálát követő nyolcadik évben megszületett a harmadik fia, Mackenzie.

Gyorsan kiderült, hogy a szintén szívproblémákkal küszködő gyermeken csak egy donor segíthet.

A kis Madisont 56 órásan íratta fel az anya a szervadományozók listájára

- Borzalmasan éreztem magam, amikor Mackenzie megbetegedett. Nem tudtam kiverni a fejemből a múltat, hogy nem mentettem meg egy másik gyermek életét. Csak egy igent kellett volna mondanom, a nem helyett. Tavaly, 60 gyötrelmes napon át én imádkoztam egy igenért, de nem jött, nem találtak időben megfelelő donort a fiamnak – nyilatkozta a most 27 éves Shelley, aki azóta az egyik leglelkesebb támogatója az „Ígérj életet” elnevezésű kampánynak.

Amikor ez év júliusában a világra jött kislánya, gondolkodás nélkül felíratta Madisont a szervadományozók listájára.

- Azzal, hogy a kislányomat 56 órásan felvetettem a donorok közé, még nem jelenti azt, hogy a bűntudatom elmúlt volna. Ez életem végéig kísért majd, de szeretném, ha történetem arra sarkallná az embereket, hogy meggondolják a donor-regisztrációt – mondta a brit anyuka.