November elején kezdik el a Ferenciek terének átépítését - jelentette be Rogán Antal V. kerületi polgármester. A tér rendezése 3 milliárdból jöhet ki, a budapesti belváros további átalakításainak költségei pedig akár a 30 milliárd forintot is meghaladhatják.
November elején kezdődik a Ferenciek tere teljes átalakítása, amelynek keretében a buszsávokat középre teszik át, kiváltják az aluljárót és felszíni gyalogos kapcsolatokat alakítanak ki - jelentette be Rogán Antal V. kerületi polgármester.
Ezzel párhuzamosan megkezdik a Március 15. tér déli részének felszínrendezését is, ahol kiépül egyebek mellett az Erzsébet híd fel- és lehajtója - mondta a kerületvezető, hozzátéve, hogy a Belváros új főutcájának kiépítése elnevezésű projekt második ütemét közösen valósítja meg a kerület, a főváros és Budapesti Közlekedési Központ.
A tervek nagyra törőek: a következő két évben átalakítanák a Ferenciek terét, felújítják a déli belváros mellékutcáit, a Kossuth tér környezetét, a Váci utcát, és szeretnének forrást találni a Széchenyi tér megújításához és a kettes villamos pályafelújításához. A Ferenciek terén nemcsak a tér újul meg, hanem a térség teljes rehabilitációját megvalósítják, átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, kiváltják az aluljárót és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra. Emellett folyamatban van a kettes villamos nyomvonalának megváltoztatása a Kossuth téren.
Rogán ismertette: a Ferenciek tere átalakítása, valamint több más belvárosi fejlesztés 3-3 milliárd forint értékű, a Kossuth tér rekonstrukciója 10 milliárd forintot meghaladó beruházás. A tervek között szerepel a Széchenyi tér és a 2-es villamos pályájának felújítása is, ami további 5-20 milliárd forint lehet. Hozzátette: a belváros megújítása várhatóan 2014. március 15-re készül el.
Ezzel párhuzamosan megkezdik a Március 15. tér déli részének felszínrendezését is, ahol kiépül egyebek mellett az Erzsébet híd fel- és lehajtója - mondta a kerületvezető, hozzátéve, hogy a Belváros új főutcájának kiépítése elnevezésű projekt második ütemét közösen valósítja meg a kerület, a főváros és Budapesti Közlekedési Központ.
A tervek nagyra törőek: a következő két évben átalakítanák a Ferenciek terét, felújítják a déli belváros mellékutcáit, a Kossuth tér környezetét, a Váci utcát, és szeretnének forrást találni a Széchenyi tér megújításához és a kettes villamos pályafelújításához. A Ferenciek terén nemcsak a tér újul meg, hanem a térség teljes rehabilitációját megvalósítják, átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, kiváltják az aluljárót és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra. Emellett folyamatban van a kettes villamos nyomvonalának megváltoztatása a Kossuth téren.
Rogán ismertette: a Ferenciek tere átalakítása, valamint több más belvárosi fejlesztés 3-3 milliárd forint értékű, a Kossuth tér rekonstrukciója 10 milliárd forintot meghaladó beruházás. A tervek között szerepel a Széchenyi tér és a 2-es villamos pályájának felújítása is, ami további 5-20 milliárd forint lehet. Hozzátette: a belváros megújítása várhatóan 2014. március 15-re készül el.
2 Megjegyzések
Amikor a 2. metró építése idején a megoldást kiválasztották, a pénz oltárán feláldozták Pestnek ezt a terét, ezt a sétateret.
Az aluljárórendszert fordítva kellett volna vezetni. Ezt javasolom ismét meggondolásra.
A Kossuth L. utca a híd felé a Szép utcánál a tér alá megy, majd a Klotild paloták közt kezd feljönni, és a Váci utcánál ér a felszínre. A Petőfi Sándor utca irányába haladó forgalom a felszínen halad, míg ennek az Erzsébet híd irányába forduló forgalma a Reáltanoda utcán tovább haladva a Szép utcánál ill. az Üllői útról érkező forgalom az Astóriánál kanyarodna Buda felé.
A mostani megoldás nem oldja meg a tér „tér”-funkcióját, a Mátyás pince elé tervezett körforgalom pedig képtelen szükségmegoldás. Amikor a város rájön arra, hogy ez a megoldás hibás elképzelés volt, sokkal több ráfordítást igényel a jó megoldás kiépítése, hisz az „Y” aluljáró híd felé való szárának feltöltését ismét vissza kell bontani.