Egy különös levél érkezett be a Szoljon.hu szerkesztőségébe, amelyben egy férfi megírta, hogy őt terrorizmus gyanújával letartóztatták. Véleménye szerint ő csupán áldozat.

– Én csak annyit láttam, amikor hazaértem a munkából, hogy rengeteg rendőr van a házunknál. Azt hittem, valami baj van – mondta a fiatalember édesanyja, miután felvette a telefont. – Nem tudom, miért történt mindez, miért kellett meghurcolni a fiamat ilyen módon. Ezer és egy másik gyerek van, akik ciifra dolgokat tesznek az interneten. A fiamnak csak két éve van számítógépe, korábban semmi gond nem volt vele. Ez őrület, ami itt folyik. Ő szereti Amerikát, rajong New Yorkért, nem terrorista ő, csak egy egyszerű fiatal. De majd ő elmondja, mi is történt – mondta keserűen.

– Ez olyan, mint egy rémálom – vette át a szót a fiatalember. – Péntek óta már nem csak az egész utca, hanem az egész falu és a környező települések is ettől hangosak. Nehéz így kimenni az utcára, hiszen sokan látták az utcánkat elárasztó rendőrtömeget. Mindez úgy kezdődött, hogy jöttem haza a munkából kerékpárral és egy, az utcánkban álló fekete furgonból egy magas, kopasz férfi kiszállt és az után érdeklődött, merre találja a polgármesteri hivatalt. Még válaszolni sem volt időm, mert hirtelen rám vetette magát, és a semmiből ott termett másik két rendőr is. Néhány pillanat után már húsz rendőrautó vett körül és vagy harminc rendőr özönlötte el az utcát – idézi fel a nap megrázó eseményeit.
Ezt követően megbilincselték a férfit, majd teljesen átkutatták az otthonát. Kutyát is bevetettek, ugyanis robbanószert kerestek. A házból lefoglalták a számítógépet, továbbá a fiatalember két mobiltelefonját. A kihallgatás már a rendőrségen zajlott, ahol szembesítették a gyanúsítottat a váddal, azaz, hogy terrorcselekménnyel fenyegetőzött. A gyanú szerint az ő számítógépéről küldtek egy e-mailt az Egyesült Államokba.

– Én nem küldtem semmiféle e-mailt – szögezi le a férfi. – Lehetséges, hogy valamiféle internetes kalóz áldozata lettem, aki az én gépem azonosítóját használta fel a kétes dolgainak a kivitelezésére. Nem vagyok terrorista, nem akarok én senkinek semmi rosszat.

Az NNI közleménye az esetről:

A Nemzeti Nyomozó Iroda Bűnügyi Főosztály, Különleges Ügyek Osztálya büntetőeljárást indított terrorcselekmény elkövetésével fenyegetés bűntettének gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen.

A Terrorelhárítási Központ amerikai hatóságoktól kapott információi alapján, ismeretlen tettes 2012. július 27-én egy, az Amerikai Egyesült Államokban bejegyzett és működtetett nyilvános kormányzati weboldalra, egy magyarországi e-mail címről, magát terroristának valló, a Fehér Ház ellen irányuló, 2012. augusztus 04-re tervezett támadással fenyegető tartalommal bíró üzenetet küldött.

A Terrorelhárítási Központ és a Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai gyors és hatékony intézkedések eredményeképpen rövid időn belül azonosították az elkövető személyét és tartózkodási helyét.

A beszerzett adatok és információk alapján a bűncselekmény elkövetésével egy 26 éves, büntetlen előéletű, jánoshidai lakos gyanúsítható megalapozottan, akinek elfogására 2012. augusztus 03-án, a Terrorelhárítási Központ műveleti egységének bevonásával került sor.

Nevezett személy a bűncselekmény elkövetését elismerte, tettére kézzel fogható, érdemi magyarázattal nem tudott szolgálni.