A férfi 110 méter gát előfutamai során az egyik nagy esélyes, a kínai Liu Hsziang is elbúcsúzott. A nagyot bukó és megsérülő korábbi olimpiai bajnok egy lábon ugrálva is megtette a távot, majd társai támogatták le a pályáról. Baji Balázs bukása ellenére is ünnepelte a 2004-es bajnokot, a fotók bejárták a világsajtót. A 110 méteres gátfutás selejtezőit rendezték kedden délelőtt az olimpia atlétikai versenyei során. A két magyar versenyző előfutamából nem jutott tovább, Baji Balázs futamában pedig csak úgy hullottak a versenyzők. Négyen sem tudták befejezni a futamot, a Baji mellett futó kínai Xiang, a szám athéni olimpiai bajnoka, korábbi világcsúcstartó, már az első gátban megbotlott, és hatalmasat esett. Megsérült a jobb lába, és a balon ugrálva hagyta el a pályát. Mielőtt eltűnt volna a kamerák össztüze elől, visszafordították a szervezők, így egy lábon szökdelve tette meg a távot, miközben megcsókolta az egyik gátat. A célvonalon Baji Balázs várta, és a közönség hatalmas óvációja közepette az kínai öklét a magasba emelve győztesnek hirdette ki Hsziangot, akit társai, a spanyol Jackson Quinonez és a brit Andrew Turner kísérték le a pályáról. A kiváló gátfutó végül egy tolószékben hagyta el a stadiont. Az olimpia egyik legmeghatóbb jelenete volt ez. "Tiszteletemet fejeztem ki" A korábbi Európa-bajnoki harmadik Kiss Dániel és a junior Eb-ezüstérmes Baji Balázs sem jutott tovább a 110 méteres gátfutás elődöntőjéből a londoni olimpián. Baji futamában a 2004-es bajnok kínai Liu Hsziang hatalmasat esett, meg is sérült. Baji Balázs bukása ellenére is ünnepelte a 2004-es bajnokot. A futam után Hsziang egy lábon ugrált le a pályáról, ahol Baji fogadta, s magasba tartotta a kínai futó kezét. A külföldi, főleg kínai újságírók azonnal megrohanták a magyar gátast. "Hsziang nagy bajnok, világcsúcstartó volt, a tiszteletemet akartam kifejezni így. Ha nyer, nyilván más lett volna a helyzet, de megsérült, ezért tettem, amit tettem" - mondta Baji. Hozzátette, 13.50 mp-es egyéni csúcsa közelében szeretett volna futni: "Nem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Nyilván nem ezen múlott, de megzavart a nagy bukás. Futás közben azon gondolkodtam, ez hogy történhetett meg, nem értem hozzájuk. Olyan időkkel lehetett továbbjutni, amire én is képes vagyok."