A szervezők értékelése szerint rendkívül sikeres volt a hivatalosan szombat este zárult X. Vajdasági Szabadegyetem.

www.kitekinto.hu - Jakus Lídia, a Vajdasági Ifjúsági Fórum elnöke, a rendezvény egyik főszervezője elmondta, nagyon örülnek annak, hogy óriási volt az érdeklődés a fiatalok körében a szabadegyetem iránt, hiszen ez a tény egyértelműen igazolja a rendezvény szükségességét, majd hozzátette, úgy érzik, sikerült méltóképpen megünnepelni a tízéves jubileumot.
– Mindenképpen ki kell emelnem a péntek délutáni programokat, amelyeket igen nagy érdeklődés övezett, hiszen a szabadegyetem résztvevői mellett nagyon sok vendég érkezett arra az ún. önismereti délutánra, amelynek keretében előbb Szabó Péter és Tonk Emil, majd dr. Csernus Imre tartott előadást az egybegyűlteknek, ezt követően pedig a szabadegyetem történetében első ízben külön előadás várta a lányokat és fiúkat, az előbbieket Bácskai Emese szépségszakértőé, az utóbbiakat pedig Kaszás Zoltán autóipari szakértőé.
Igen érdekes volt a csütörtöki ifjúságpolitikai délután is, nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a szabadegyetem résztvevői jelentős érdeklődést mutattak a téma iránt, ugyanis nagyon sok olyan visszajelzést kaptunk a fiataloktól, miszerint eddig ugyan nem érdekelte őket különösebben az ifjúságpolitika és a civil szféra, most azonban sikerült felkeltenünk az érdeklődésüket, aminek köszönhetően ezentúl igyekeznek majd jobban elmélyülni ezekben a témákban – magyarázta Jakus Lídia, majd hozzátette, rendkívül jól sikerült a zárónap programja is, ugyanis az előadásokat követő összejövetelre meghívták a korábbi rendezvények résztvevőit és szervezőit is, ugyanis fontosnak tartották, hogy ilyen módon mondjanak nekik köszönetet az elmúlt tíz évért.
– Sok olyan izgalmas élményt is felidéztünk, amelyek az elmúlt évek folyamán megfűszerezték a szabadegyetem-létet. Az összejövetel keretében több meglepetésre is sor került, végül pedig hatalmas bulival zárult a X. Vajdasági Szabadegyetem. Ezúton is szeretném megköszönni a szervezőgárda tagjainak a munkájukat, akik rendkívül sokat dolgoztak azért, hogy a résztvevő fiatalok jól érezhessék magukat Kishegyesen, illetve azért is, hogy a Vajdasági Szabadegyetem és a Dombos Fest együttesen maradandó élményt biztosíthasson mindenki számára, aki ellátogattak hozzánk – fogalmazott Jakus Lídia, hozzáfűzve, bízik abban, hogy a résztvevők közül mindenki azt vitte haza magával a rendezvényről, amire a leginkább szüksége van, illetve amiből a jövőben leginkább építkezni tud majd.