Július 9-én nyílt meg a Best of Diploma 2012 című kiállítás a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. A Best of Diploma kiállítások célja, hogy a diplomamunkák védésére meghívott szakmai zsűritagok által a legjobbnak ítélt műalkotásokon keresztül mutassák be az MKE-n folyó képzések eredményét.

A kiállítás megnyitása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón az Egyetem 2011/2012 tanévi munkájának összegzésére is sor került. Kőnig Frigyes, az Egyetem rektora a külföldi partneri kapcsolatokról, csereprogramokról és az Egyetem előző évi kiállításairól beszélt. Szegedy-Maszák Zoltán általános rektor helyettes, a Doktori Iskola vezetője a kutatási és pályázati projekteket ismertette. Juhász Ferenc gazdasági főigazgató Művészeti oktatás és gazdasági háttér címmel számolt be az elmúlt évek gazdálkodásáról. Radák Eszter oktatási rektor helyettes az Egyetem felvételi szisztémájával és az idei felvételi keretszámokkal ismertette meg a megjelenteket. Lázár Eszter egyetemi tanársegéd, a Képzőművészet-elmélet Tanszék oktatója, a Best of Diploma kiállítás sorozat ötletgazdája és szervezője a kiállítás céljáról és a legjobbnak bizonyuló művek nemzetközi megmérettetéséről beszélt.

A nemzetközi művészeti életben való részvétel kiemelten fontos az MKE számára. A külföldi jelenlét nemcsak a példák keresése miatt elengedhetetlen, hanem folyamatosan arról is visszajelzést ad, hogy mennyire állják meg a helyüket az MKE diákjai egy nem hazai közegben.

Az MKE részt vesz az Erasmus oktatási csereprogramban, melynek keretében 2011/2012-ben csaknem ötven művészhallgató utazott külföldre és közel negyven külföldi diák töltött néhány hónapot Magyarországon. Az Egyetem hallgatói elsősorban a nyugat-európai országokat választják kiutazási célpontnak (Franciaország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Olaszország, Hollandia), de a Távol-Kelet iránt is nagy az érdeklődés.

Az Erasmus programon kívül az Egyetem számos, sok éves munkával felépített partneri együttműködésben vesz részt. Évek óta szervez közös programokat a határon túli magyarsággal: a sepsiszentgyörgyi Művészeti Líceummal már a negyedik közös kiállítást és hozzá kapcsolódó workshopot rendezi meg. A munkácsi művészeti főiskola a magyar nyelvű oktatás megszervezésére az MKE-t kérte fel. Az Egyetem több szlovák művészeti intézménnyel évtizedes jó kapcsolatokat ápol.

A kapcsolatrendszer bővítéseként idén – többek között - Egyiptommal, Szíriával, Oroszországgal és Törökországgal kötött együttműködési megállapodást.
Az oktatási tevékenység mellett az MKE fontos feladata a kultúraközvetítés. Az Egyetem kiállítótereiben, a Barcsay-teremben, az Epreskertben és a Labor Galériában évente több, MKE-s diákok munkáit bemutató kiállítás nyílik.

Az Egyetem könyvtára és levéltára egyedülálló művészeti szakkönyvtár, amely jelentős saját művészeti gyűjteménnyel is rendelkezik. Nemrég került anyagai közé Varga Nándor Lajos, a Grafika Tanszék egykori vezetőjének gyűjteménye is, amely a saját munkák mellett Rembrandt- és Dürer-metszeteket is tartalmaz. Restaurálás után az Egyetem a műveket kiállításon mutatja majd be, katalógussal kísérve.