Kedves Szász Jenő!

Most az a helyzet, hogy ismét nem tudok hallgatni! Szívem szerint ott lennék én is veletek Nyírő örököseként, hogy fejet hajtsak emléke és életműve előtt, hiszen családunk veretes és becsült kincse volt, a különleges kiadásban lévő, Nyírő összes műve, teljes életműve.

Már gyermekkoromban megálmodhattam kisfiúként segítségével a kommunista hatalmi téboly következtében eltitkolt múltunk, akkori jelenünk és nem remélt jövőnk egyik letéteményét Nyírő könyveit olvasva. Végtelen szerencsésnek tartom sorsom alakulását, hogy egy véletlen hivatalos kiküldetés folytán, megismerkedhettem későbbi feleségemmel, akivel Székelyföld szívében Marosvásárhelyen 1976-ban a gyönyörű Vártemplomban házasságot köthettem. Bár ez a házasság nem bizonyult tartósnak, de a kapcsolat azzá vált, és nemkülönben a hetvenes-nyolcvanas és kilencvenes évek hiteles és alapos erdélyi kapcsolatai, a későbbi magyarságpolitika sikeres és sikertelen szereplői szinte kivétel nélküli megismerésével…

Ez különösen vonatkozik az általam csak vásárhelyi politikai maffiának emlegetett közszereplőire, sajnos többségében a magyarság elárulóira! Most Frunda vállalt ismét dicstelen szerepet a minap saját maga gyakorlatához híven a Nyírő végtisztessége ügyében. Őuraságát alaposan megismerhettem már a nyolcvanas évek közepén, és méltán vált marosvásárhelyiként a négyek bandájának oszlopos tagjává! Jól mutatta meg Frunda farkasfogait Kincses éles szemű lányának kiváló dokumentum filmje.

A frunda-félékről már életükben ítélkezett a kíméletlen történelem!

Amikor értesültem, hogy Nyírő végre hazatérhet kívánsága szerint, és Te álltál a kezdeményezés élére, biztos voltam már benne, hogy a nagy író valóban megtér anyaföldjébe. Hiába a román útakadály földön, vízen és égen keresztül. A nagy író a székelység huncutsága, céltudatossága és élni akarása birtokában mégis meg fog pihenni Székelyudvarhelyen, segítségeddel, segítségetekkel!

Áldott legyen tevékenységetek, áldott legyen a nagy író tevékenysége és életműve nekünk, akik büszkék vagyunk, hogy magyarnak születtünk és magyarként éljük le életünket. Lélekben ott leszek veletek a végső főhajtáson és végső főemelésen.
 Isten Áldja meg drága Magyar Nemzetünket!
Reiner Péter