A hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát rendelte el Tarlós István főpolgármester. A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közös közleményben hangsúlyozta: a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos. Korábban egy karbantartó levelet küldött az Indexnek, amelyben rémisztő helyzetről írt.
A Városháza közleménye szerint a vonalon közlekedő szerelvények felújításáról a főpolgármester már 2011-ben rendelkezett, és az jórészt meg is történt. A városvezető a pályaszakasz felülvizsgálata mellett elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért".
A BKK és a BKV arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a hármas metróvonal biztonságos működtetéséért felelős BKV műszaki vezetése "üzemeltetői felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos".
Kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében úgynevezett sínfejkitörést találtak. Pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek, tűz nem keletkezett, ugyanakkor a műszaki hiba miatt egy ideig pótlóbuszok szállították az utasokat a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.
Közben az Indexen megjelent egy levél, amelyet egy karbantartó írt. Ebben az áll, hogy az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segítene, sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat.
A BKK és a BKV arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a hármas metróvonal biztonságos működtetéséért felelős BKV műszaki vezetése "üzemeltetői felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos".
Kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében úgynevezett sínfejkitörést találtak. Pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek, tűz nem keletkezett, ugyanakkor a műszaki hiba miatt egy ideig pótlóbuszok szállították az utasokat a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.
Közben az Indexen megjelent egy levél, amelyet egy karbantartó írt. Ebben az áll, hogy az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segítene, sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat.
Forrás: vilagszam.hu
0 Megjegyzések