Kedves Olvasók!
Az alábbi cikkből megtudhatjuk miről is szól valójában "Május 1-je". Milyen eseményt is takar a jól ismert köntösbe bujtatott "Munka ünnepe" elnevezés.
Johann Adam Weishaupt nevű teológiatanár, a kánonjog szakértője (nem mellesleg kikeresztelkedett zsidó) 1776. május elsején (!) megalapítja a Bund der Perfektibilisten
(A Tökéletességre Törők Szövetsége) nevű társaságot. Alapjaiban egy
egalitariánus, jezsuita-ellenes, antimonarchista szervezet volt,
nyakonöntve jókora adag szabadkőműves
ideológiával és ezoterikus szimbolizmussal. A maszonikus vonal nem
meglepő, hiszen Weishaupt mester maga is vezetőségi tagja volt az egyik
müncheni páholynak.
De kezdjük az elejéről.
Az Illuminátusok Társasága
Dan Brown
„Angyalok és démonok” című bestsellerének egyik pozitív hozadéka (a
szerző bankszámlájának gyarapodása mellett) az, hogy tíz- (ha nem száz-)
milliók kapják fel a fejüket, ha az Illuminátusokról hallanak. Mivel
mégiscsak egy thrillerről (és nem vallástörténeti munkáról) van szó, a
mezei olvasók nem mindig tudják eldönteni, hogy a leírtakból mi a fikció
és mi a históriai tényállítás. Mai posztunk elsősorban nekik akar
segíteni, na és a konteósok is kapnak egy-két csócsálnivalót.
Maga az Illuminati elnevezés a latin illuminatus (felvilágosodott, megvilágosodott) főnév többes száma.
A kezdetek
A történelemben legalább négy, önmagát így nevező titkos társaság létezett; közülük a legelső a XV.-XVI. század fordulóján Spanyolországban (pontosabban Kasztíliában) megalakult, és gnosztikus alapokon nyugvó Los Alumbrados, melynek vezetője (kvázi a női emancipáció előhírnöke) egy nő volt, bizonyos María de Santo Domingo.
Ők azon meggyőződésüknek adtak hangot, hogy az emberi lélek közvetlenül
is tud kommunikálni Istennel, nincs szükség sem papokra, sem
intézményes egyház. Ehhez a formabontó teóriához természetesen a Szent
Inkvizíciónak is volt egy-két szava; akit érdekelnek a részletek, többek
között itt olvashat (angolul) egy rövid összefoglalót róluk.
Az alumbrados-elmélet hamarosan átjut a Pireneusokon, s francia földön is létrejönnek hozzájuk hasonló társaságok, amelyek önmagukat már illuminés-nek nevezik. Az egyik legjelentősebb ilyen csoport a pikárdiai Pierre Guérin atya által 1625-ben megalapított guerenisták, illetve a Joachim Martinès de Pasqually (itt jobbra) nevével fémjelzett (és a szabadkőművesekhez ezer szállal kötődő) martinisták, másfél évszázaddal későbbről. Misztikus és ezoterikus tanokat hirdettek, s bizony a fehér mágiával is kacérkodtak, állítólag eredményesen.
Az alumbrados-elmélet hamarosan átjut a Pireneusokon, s francia földön is létrejönnek hozzájuk hasonló társaságok, amelyek önmagukat már illuminés-nek nevezik. Az egyik legjelentősebb ilyen csoport a pikárdiai Pierre Guérin atya által 1625-ben megalapított guerenisták, illetve a Joachim Martinès de Pasqually (itt jobbra) nevével fémjelzett (és a szabadkőművesekhez ezer szállal kötődő) martinisták, másfél évszázaddal későbbről. Misztikus és ezoterikus tanokat hirdettek, s bizony a fehér mágiával is kacérkodtak, állítólag eredményesen.
De hagyjuk a
dicső, ám szinte elfeledett elődöket, hiszen ha napjainkban az
illuminátusokról hallunk, száz ember közül kilencvenkilencnek a bajor
gyökerű társaság ugrik be. Tekintsük át, kik is ők, honnan jöttek és mit
akarnak.
A bajor szál
1776-ot írunk. Bajorország
szívében, Ingolstadtban járunk. A kisváros még 135 évre van attól, hogy
az Audiról, s kétszázra, hogy a Media Marktról legyen nevezetes, de a
helyi egyetem gőzerővel működik, s jobbnál jobb fejek fordulnak meg a
környékén.
Biztosan tudjátok, de emlékeztetőül leírom: Victor Frankenstein,
az alkémia és a vegytan mestere ingolstadti laboratóriumában alkotja
meg azt a szörnyet, aki végül – roppant igazságtalanul – létrehozója
nevén vált világhírűvé.
De térjünk vissza az egyetemre, ahol egy 28 éves, Johann Adam Weishaupt nevű teológiatanár, a kánonjog szakértője (nem mellesleg kikeresztelkedett zsidó) 1776. május elsején (!) megalapítja a Bund der Perfektibilisten
(A Tökéletességre Törők Szövetsége) nevű társaságot. Alapjaiban egy
egalitariánus, jezsuita-ellenes, antimonarchista szervezet volt,
nyakonöntve jókora adag szabadkőműves
ideológiával és ezoterikus szimbolizmussal. A maszonikus vonal nem
meglepő, hiszen Weishaupt mester maga is vezetőségi tagja volt az egyik
müncheni páholynak.
Az Illuminátusok Társasága (mert végül ezen a néven csináltak
karriert) eleinte igen szerényen indul: mindössze öt alapító tagból
állt, akik valamennyien ugyanabból a páholyból származtak, de
meglehetősen zavarta őket a szabadkőműveseket övező egyre nagyobb
nyilvánosság. Adam (és jobbkeze, bizonyos von Knigge
báró, itt balra) jó szervező volt: a társaság egy év múlva már több száz
taggal rendelkezett, s 1780-ra kétezren voltak, akkor még főleg német
nyelvterületen.
A
németek genetikusan vonzódnak az olyan titkos társaságokhoz, amelyekben
kiélhetik a nyirkos germán erdőkben egykoron élt őseiktől örökölt,
miszticizmus iránti rajongásukat. Legyen fáklyás félhomály és éjféli
eskü, hemzsegjenek a rejtett, ősi és titokzatos szimbólumok, lehessen
jóízűen konspirálni, na és természetesen minimum az emberiség jövője
legyen a tét.
A fekete egyenruhára meg a Lebensraum-elméletre még másfél évszázadot kellett várni.
A fekete egyenruhára meg a Lebensraum-elméletre még másfél évszázadot kellett várni.
Az
ideológiának van egy olyan tulajdonsága, hogy nem vesz tudomást az
országhatárokról, nem kell ehhez Schengen; szerte Európában alakulnak
illuminátus-körök: 1783-ra Franciaország, Németalföld, Svédország,
Lengyelország és Magyarország is feliratkozik a listára. Egyre erősebbek
és befolyásosabbak, s egyre komolyabban idegesítik a katolikus egyházat
– no meg azokat a világi uralkodókat, akik tanácsadói között még ott
voltak az 1773-ban feloszlatott jezsuita rend egykori tagjai.
A jezsuiták valami miatt nagyon csípték a szabadkőművesek (és az illuminátusok) szemét. Sokan állítják, hogy a Jézus Társaság
XIV. Kelemen pápa általi feloszlatása a szabadkőművesek egyik
legnagyobb sikere volt. A pápa kereken egy évvel élte túl ezt az
intézkedését, a jezsuita rend viszont még negyven évet volt kénytelen
várni arra, hogy ismét engedélyezzék működését.
Weishaupt radikalizmusa, egyre keményedő állam- és egyházellenes szókimondása, no meg a társaság növekvő súlya kiveri a biztosítékot a bajor választófejedelemnél, Károly Tivadarnál (itt balra), aki 1784 nyaránuralkodói rendeletben tiltja be az összes titkos társaságot, majd (ha valaki nem értené) egy újabb, egy évvel később kiadott utasítással nevesítve is törvényen kívül
helyezi az illuminátusokat (és a szabadkőműveseket) egész
Bajorországban, Weishauptot pedig nemcsak az egyetemről, hanem az
országból is száműzik. Türingiában telepedik le és a távolból szemléli
az általa létrehozott társaság utóéletét.
A
történelemből tudjuk, hogy az izomból való betiltás elég alacsony
hatásfokkal működik; az illuminátusok hírnevének és tekintélyének tán
még használt is egy kicsit. A nemzetközi tagságból lemorzsolódnak ugyan
pár százan, de a társaság elit-jellegét ez még erősíti is.
Cagliostro gróf színre lép
Nem kell túl sokat várni az első komoly konteóra, ami az illuminátusokhoz fűződik. 1789
decemberében Rómában őrizetbe veszik a kor egyik legnagyobb kalandorát,
a híres okkultistát, kabbalistát, szellemidézőt és gyógyítófenomént, Giuseppe Balsamo-t, aki Alessandro Cagliostro gróf (itt jobbra) néven
olyan halálos ellenségeket szerzett magának, mint Nagy Katalin cárnő,
XVI. Lajos francia király, VI. Piusz pápa, vagy kollégája, Giacomo
Casanova.
Cagliostro (akiről egyesek szerint Mozart A varázsfuvola
egyik főszereplőjét, Sarastrót mintázta) bizonyíthatóan szabadkőműves,
ami akkoriban a pápai államban főbenjáró bűnnek számít és halálbüntetést
von maga után. Az álgróf vélelmezhetően vádalkut köt a római
inkvizícióval: börtönbüntetés fejében hajlandó „feltáró jellegű,
beismerő vallomást” tenni nemcsak a szabadkőművesekről, hanem az
illuminátusokról is. Jegyzőkönyvbe mondja, hogy ez a két titkos társaság
világrengető akciókra készül, melyek keretén belül a Bourbon-ház
trónfosztása mellett a katolikus egyház (s ezen belül a pápaság
intézményének) megszüntetésén munkálkodnak.
A biznisz az biznisz: a részletes, több száz oldalas tanúvallomásért cserébe
VI. Piusz eltekint az akasztófától és az eretnek grófot mindössze
életfogytra ítélik; egy sikertelen szökési kísérletet követően a Forte
di San Leóban hal meg tüdőgyulladásban, 1795-ben.
Európa monarchiáinak és az egyházi államnak nem kell több: az illuminátusok feketelistára kerülnek, amit csak megerősít Augustin Barruel
francia abbé (itt balra) 1797-ben napvilágot (és nyomdafestéket) látott
visszaemlékezés-sorozata, amelyben a derék jezsuita pap (bármelyik
profi konteóst megszégyenítő módon) levezeti, hogy az 1789-es francia
forradalmat a jakobinusok és az illuminátusok találták ki, szervezték
meg és bonyolították le. Talán mondanom sem kell, Barruel abbé szerint
Robespierre, Danton és Saint-Just valamennyien illuminátusok voltak.
Ha egy üzlet beindul
A XIX. század beköszöntével nem nagyon lehet olyan világtörténelmi eseményt találni, amely mögött ne az illuminátusok sejtelmes árnyát vélnék felfedezni az erre fogékonyak. 1803-ban egy kiugrott szabadkőműves, bizonyos Johann August von Starck filozófus és hittudós (itt jobbra) megjelenteti a Triumph der Philosophie im achtzehnten Jahrhunderte
(A filozófia diadala a XVIII. században) című munkáját, amelyben
kristálytiszta logikával (?) levezeti, hogy a Gonosz milyen
megnyilvánulási formákat öltött az antik Görögországtól kezdve a
középkor eretnekségi mozgalmain keresztül egészen az illuminátusokig. John Robison skót akadémikus pedig egy beszédes című (Proof of Conspiracy – Az összeesküvés bizonyítéka)
dolgozatban
ragyogóan felvázolt elméletet tár a publikum elé, amelyben felfedi
Weishaupték tervét egyfelől a szabadkőművesek behálózására, másrészt
pedig a világhatalom átvételére.
Az Újvilág sem marad érintetlen az ügyben. Egyes konteósok meg mernének esküdni arra, hogy Weishaupt és társai száműzetésük után nem Türingiába vagy Szászországba távoztak, hanem meg sem álltak Észak-Amerikáig, ahol George Washington meghívta őket a Mount Vernon-i ültetvényére. Itt ők készítették fel az USA majdani első elnökét arra, hogy az új államot az illuminátus elvek szerint irányítsa. Tény, hogy a harmadik elnök (Thomas Jefferson) deklaráltan csodálta Weishauptot és csodálatát fejezte ki, hogy „ez a nagyszerű ember az őt körülvevő világi és egyházi zsarnokság ellenére” kitartott csodálatos eszméi mellett.
A huszadik század
A két világháború közötti ingatag békeévekben az illuminátusok már-már felszusszanhattak, hiszen minden jel arra utalt, hogy a feledés homályába merültek, amikor hirtelen felbukkant egy Nesta Helen Webster nevű brit történész (nem mellesleg a közép-angliai rendőrség főkapitánya, Arthur Webster
felesége, és ugyancsak nem mellesleg a Brit Fasiszta Párt lelkes tagja,
később az 1935-ös nürnbergi törvények szurkolója), aki 1921-ben és
1924-ben a következő címekkel jelenteti meg kutatásai eredményét: World revolution: the plot against civilization (A világforradalom: összeesküvés a civilizáció ellen), illetve Secret societies and subversive movements (Titkos társaságok és felforgató mozgalmak).
Nos,
Helen nagyságos asszony keményen belecsap a lecsóba: túl azon, hogy a
zsidók is megkapják tőle a magukét, a szerző az elmúlt kétszáz év
legkellemetlenebb eseményeiért egyértelműen
az illuminátusokat teszi felelőssé: a francia forradalom, az USA
megalakulása és függetlenségi háborúja, Napóleon felbukkanása és
pályafutásának kezdeti sikerei (ne feledjük, mégiscsak egy brit hölgyről
beszélünk…), na és természetesen a bolsevikok oroszországi forradalma.
És az sem meglepő, hogy a tizenkilencedik-huszadik század három
legriasztóbb ideológiájáért (úgymint pángermán eszme, cionizmus és
kommunizmus) ugyancsak Weishaupték a felelősök.
Helen
máskülönben sem volt egy unalmas figura: meg volt győződve például
arról, hogy egyik előző életében francia hercegnő volt, akit 1789-ben a
párizsi forradalmárok guillotine alá hurcoltak; az eseményről élénk
emlékei maradtak, amelyeket nem habozott megosztani az arra érdemesnek
tartott hallgatósággal.
Nem hagyhatjuk szó nélkül Milton William Cooper
munkásságát sem, aki obsitos amerikai haditengerészeti hírszerzőként 25
évet szánt az életéből arra, hogy a legváltozatosabb konteókkal
szórakoztassa olvasóit, illetve hallgatóságát (Milton ugyanis
rádióműsorokat is vezetett). Szemében az
illuminátusok egy, az egész Földet behálózó összeesküvés agyát
működtetik, aminek a végén a többek által emlegetett Új Világrend
körvonalai sejlenek fel. Cooper kolléga meggyőződése, hogy a
szabadkőművesek csak az illuminátusok bábjai, s a világon semmi nem
történhet anélkül, hogy ezek (mármint Weishaupt leszármazottai)
előzetesen rá ne bólintanának. Természetesen nem minden szabadkőműves
tudja, hogy az illuminátusok lényegében az ő vezérkaruk, hiszen csak a
32. fokozatot elérő maszonokat avatják be a Nagy Titokba.
Milton
barátunk még az ufókat is bevonja a nagy illuminátus-összeesküvésbe,
csak ott mond ellent önmagának (többször is), amikor az ok-okozat
összefüöggéseket vizsgálja: egyszer azt vezeti le, hogy az ufókat az
illuminátusok irányítják, másszor pedig azt a verziót erőlteti, mely
szerint Weishauptékat a földönkívüliek ültették az emberiség nyakára.
Az Illuminátus Társaság alaptézisei Cooper (valamint sok más teoretikus) szerint az alábbi pontokban foglalhatóak össze:
- Minden intézményes (világi és egyházi) hatalom jogutód nélküli megszüntetése
- A közösségi tulajdon bevezetése (a magántulajdon megszüntetése)
- A nemzetekfelettiség propagálása, a nemzeti érzések visszafejlesztése
- A házasság intézményének eltörlése, kommunák létrehozása
- Az Új Világrend (s ezen belül egy világkormány) létrehozása, ami fölött természetesen ők gyakorolnak ellenőrzést
Cooper
amúgy szomorú véget ért: 2001-ben lövöldözésbe keveredik a helyi
(Apache megye, Arizona állam) seriff embereivel, akik egy hatályos
elfogatóparancs értelmében érte jöttek, nem ellene. Ő félreérti a
dolgokat (vagy nem), és tűzpárbaj alakul ki, melynek következtében
Milton több golyóval a testében végzi.
Egy volt titkosszolgálati szakemberrel, bizonyos John Colemannel zárjuk az illuminátus-összeesküvés prófétáinak sorát. John a brit MI-6-nek dolgozott, és (legalábbis állítása szerint) ott bukkant rá annak az összeesküvésnek a bizonyítékaira, amelyről a The Committee of 300 (A háromszázak Bizottsága) címmel könyvet is írt. Rutinos konteósoknak nem lesz meglepetés a tartalma: Coleman egy 1727 óta működő, 300 főből
álló überszuperhipertitkos szervezetről rántja le a leplet, amely a
világuralomra tör – természetesen ebben is az illuminátusok mocskos keze
van, de Rotschildék sem hiányoznak. Pikáns része a teóriának, hogy a Muszlim Testvériség
nevű közel-keleti szervezetet (vagy inkább szervezet-konglomerátumot)
is az illuminátusok alapították, olyan megfontolásból, hogy legalább egy
transznacionális muzulmán tömegszervezet az ő ellenőrzésük alatt
álljon.
És mivel minden
mindennel összefügg: Coleman kolléga abban is biztos (sőt: bizonyítékai
vannak), hogy az illuminátusok tartják kézben nemcsak a szabadkőműveseket, hanem a Bilderberg-csoportot, no és a Council on Foreign Relations-t is.
Forrás:Konteóblog
0 Megjegyzések