Feketeházy János (Vágsellye, 1842. május 16. – Vágsellye, 1927. október 31.) hídépítő mérnök.

Különösen a vasszerkezetek tervezése terén végzett nemzetközi viszonylatban is számottevő munkát. Külföldön is elterjedtek vasúti mozdonyfordító korongjai és hadászati hídszerkezetei. Kéziratban fennmaradtak önéletrajzi feljegyzései. Munkatársa volt a Magyar Mérnök és az Építészegylet szaklapoknak.

Mérnöki munkái:
A Szabadság híd északi oldalán lévő felirat mutatja, hogy Feketeházy János pályaterve alapján készült
▪ Az összes 1912 előtt, a Magyar Királyi Államvasutak által épített vasúti híd
▪ A Fővámház (ma Budapesti Corvinus Egyetem) tetőszerkezete (1870-74)
▪ Az első Összekötő vasúti híd a Dunán, Budapesten (1873–76)
▪ A fiumei forgóhíd
▪ A Keleti pályaudvar tetőszerkezete (1884)
▪ Az operaház tetőszerkezete (1884)
▪ A szolnoki vasúti Tisza-híd
▪ A szegedi közúti Tisza-híd (sokáig tévesen a kivitelező francia Eiffel tervének tartották)
▪ Az Komárom és Révkomárom közötti Erzsébet híd (1891–1892)
▪ Az Esztergom és Párkány közötti Mária Valéria híd (1893–1895)
▪ A budapesti Ferenc József híd (mai neve Szabadság híd) (1894–1896)

Emlékezete:
▪ Vágsellyén emléktábla és a róla elnevezett Magyar Házban emlékszoba őrzi emlékét.
▪ Budapesten (a BME mellett) utcát neveztek el róla.
▪ Szegeden a mérnökpanteonban 2008-ban avatták fel szobrát.