„Szépség a mindennapokban” címmel gyöngy- és nemezékszerekből nyílik kiállítás április 23-án (hétfőn) 17 órától a DMK Újkerti Közösségi Háza Előtéri Galériájában (Jerikó u. 17-19.). A kiállításon Kurucz Ildikó és Szegedi Anita munkái láthatók.

A kiállítást megnyitja: Mátrai-Nagy Andrea etnográfus. Közreműködik: a Maróthi György Pedagógus Kórus.

Kurucz Ildikó vallomása

Debrecenben születtem 1975-ben. A gyermekéveim vakációit vidéki Nagymamámnál töltöttem, ahol szinte minden olyan dologgal megismerkedtem, amivel a panelházak rengetegében felnövők nem. Festettem tojást hagyma héjjal, locsoltak engem is kútvízzel, láttam házszentelést, betlehemezést, igazi falusi éjféli misét, disznóvágást…
Már gyermekként is szerettem az ékszereket, mind a 10 pici ujjamon gyűrű volt, mikor ovis voltam. Aztán, ahogy cseperedtem, nem elégedtem meg azokkal az ékszerekkel, amiket kapni lehetett. Mindent szétberheltem, újrafűztem, átalakítottam. Fűztem ékszert gyöngyökből, tésztából, kristálycsillár darabjából.
Az éveim számának növekedésével egyenes arányban nőtt az alkotás iránti szenvedélyem. Főiskolásként már csipkéket, szalagokat, flittereket is használtam. Ismerősök kérésére esküvői ékszereket készítettem, menyasszonyi ruhát varrtam, gyöngyöztem, csipkéztem. Nem csupán az alkotás öröméért, a dicséretért, az elismerő pillantásokért csináltam. Levezette a feszültségem, minden gondomat megoldottam alkotás közben.
A főiskola után a munka világába érkezvén már kevesebb idő jutott erre a szenvedélyemre. Jobbára csak a nyári szünetben alkottam.
A tavalyi évben elszenvedett veszteségeim okozta érzelmi káosz közepette újrakezdtem gyöngyözni. Minden időmet alkotásra fordítottam, szabályosan ontottam az ékszereket. Vannak mintáról készült ékszereim, de többnyire saját ötlettől vezérelve dolgozom. Mindent felhasználok: kínai gyöngyöket, cseh gyöngyöket, japán gyöngyöket, csipkét, szalagot, üveggyöngyöt, Swarovski-kristályokat. Az érzelmeim hullámzását, a hangulatomat, a gondolataimat tükrözik munkáim. Mindegyik más. A felhasznált anyag, a fűzés módja és az elkészült munka tanúskodik arról, mi játszódott le bennem, mikor készültek.
Én, magamat látom viszont bennük.
Takács Hajnalka  - Pólus Média