Mindössze az Országgyűlés jóváhagyása van hátra ahhoz, hogy életbe lépjen az új fogyasztóvédelmi törvény. A módosítások hatására felgyorsulhat a panaszkezelés, a békéltető testületek hatásköre pedig bővülhet.

Kibővíti a fogyasztó fogalmát, valamint kiigazítást tesz az utolsó módosítás során bevezetett szabályokon az új fogyasztóvédelmi törvény. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint az új szabályok a panaszkezelés kérdését is érintik, így a jövőben törvény írná elő a vállalkozások számára, hogy egy adott határidőn belül érdemi választ adjanak a fogyasztói panaszokra. A tervezetben szerepel, hogy bővítésre kerülne a békéltető testületek hatásköre. A testület jelenleg a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezését látja el, a törvénymódosítás után viszont tanácsadó feladatokat is szolgálna a fogyasztói jogokkal és kötelességekkel kapcsolatban.

A Nemzetgazdasági Minisztérium kiemelte, hogy amennyiben a javaslat elfogadásra kerül, úgy a fogyasztói panaszok kezelése gyorsabbá válhat, továbbá a fogyasztók érdekében eljáró civil szervezetek is hatékonyabban tudnának eljárni. A törvénymódosítás fő célja a szaktárca szerint az, hogy a fogyasztó magabiztosabbá váljon, és saját ügyeit felelősségtudatosan kezelhesse. A tervezet életbe lépéséhez már csak az Országgyűlés jóváhagyása szükséges.