ÓZD A CSODÁK CSODÁJA... egy mesefilm asszociációja. Azért választottam e címet, mert a film mese egy városról, melyről annyi rosszat írtak, mutattak be a hazai médiákban, de sohasem vették a fáradságot, hogy bemutassák a város igazi értékeit. A város több mint 150 éves múltja a magyar vaskohászat, és acélgyártás területén, azok az értékek, amelyeket az itt élt és dolgozott emberek teremtettek megérdemlik, hogy ne felejtsük el őket. Ózdot, a RIMA teremtette naggyá, mely dolgozóinak megélhetést biztosított, lakótelepeket, kolóniákat (Velence, Új telep, Kiserdőalja, Régi kolónia, Kis és Nagyamerika...)létesített, kultúrát teremtett ( olvasó, színház), közösségeket hozott létre. Templomok épültek az akkori Magyarország különböző helyeiről ide származott munkásoknak. A magyarok mellett, sok szlovák és német ajkú szakember jött a Felvidékről, akik egy két emberöltő alatt magyarrá, ózdivá váltak. Sokan elfelejtették, hogy volt olyan korszak Magyarországon amikor Ózdon állították elő a legtöbb acélt. A 80-as évek acélipari válsága tönkretette az Ózdi Kohászati Műveket és az a gyár, mely közel 15000 embernek adott munkát szinte semmivé vált. Dicső múlt értékei váltak semmivé, romhalmazzá, de ami megmaradt, az olyan érték, amit meg kell becsülni, be kell mutatni. Sokan elhagyták a várost, a jobb munka és a megélhetés reményében, sokan külföldre mentek, de szívük örökké ózdi maradt. A filmkészítés során kötelességemnek éreztem bemutatni Ózdot a mai valóságában. Erre a legjobb lehetőséget, az Ózd felett magasodó dombok, és magas házak adták. Csodálatos panoráma képek készültek a magasból, az objektívek segítségével, olyan helyeket is megtudtam közelíteni, melyeket más módon lehetetlen lett volna. Én magam is olyan dolgokat ismerhettem meg, amit addig elképzelni sem tudtam. Az égen úszó felhők, fantasztikusan szép város képeket eredményeztek. Arra törekedtem, hogy mindent bemutassak ami szép, ami érték, ami fontos az embereknek. Nem sablonos képeket készítettem, hanem kompozíciókat. A mai modern város, mint képeimen is látszik, számos olyan értékkel rendelkezik, amire büszkék lehetünk. Hiszem és remélem, a film sok ózdi és nem ózdi szívét megfogja dobogtatni. Biztos vagyok abban is, hogy nagyon sok emberben megfog változni az Ózdról a médiákban kialakított kép.