A keramikus
Nyolcvanhat éves korában, augusztus 4-én elhunyt Gorka Lívia keramikusművész, Munkácsy díjas, érdemes művész.
Művészetének forrása a természet, jellemző tárgyai a nagyméretű, aszimmetrikus edények, az idolok, halak, madarak, kövek. A korongolás előtti ősi agyagalakítást követi. Egyedi tárgyakat hoz létre, szeret sorozatban, tárgycsoportban gondolkozni. 
"Szeretem a munkámat. Egyáltalán szeretem, amikor magamnak dolgozom. Szeretem a kis műhely szabadságát és rendjét. Egyszerűen azért, mert a kezdetektől a befejezésig mindenért felelős vagyok, közöm van a jóhoz, rosszhoz. Formát adni az alaktalan szürkeségnek: a semmiből teremtek, néha úgy érzem. A régi "nagyok" tisztelete mellett és nyomán van lehetőség új anyagok eredetének, tulajdonságainak kézben és tűzben való megismerésére."

és kerámiái...
A verőcei Gorka Múzeum állandó kiállítása 1994-től Gorka Géza leánya, Lívia és unokája, Gorka Focht Géza anyagával bővült, így a híres keramikus dinasztia művészetét, egy múzeumban ismerheti meg a látogató.
Verőce díszpolgárát szűk családi körben helyezik örök nyugalomra.