Folytatódik a Törzsasztal-estek sorozata: április 29-én, pénteken este 6 órától Ferdinandy György, a Puerto Ricóban élő magyar író lesz a Várad folyóirat vendége az Ady Líceum könyvtárában.

Ferdinandy György 1935-ben született Budapesten, 1957-ben emigrált, egy ideig Párizsban élt. Francia nyelven írt regényével díjat is nyert. Magyarországon a nyolcvanas évekig nem közölhetett. A rendszerváltás előtt Franciaországban, Puerto Ricóban és Los Angelesben élt, nyugdíjazásáig ezekben az országokban irodalmat tanított.
Regényei, elbeszélései számos nyelven megjelentek, munkásságát – számos külföldi kitüntetés mellett – Magyarországon többek között József Attila-díjjal ismerték el.
„Harminc éve, amikor a nyakamba szedtem a világot, kiégett tankokat hagytam magam mögött, füstölgő romokat. Lehetetlen volt elfelejtenem, hogy nélkülem épült fel újra az ország, talán még ellenemre is, hiszen nem úgy, ahogyan én elképzeltem nyugaton. De hát a napi politikától fényévnyi távolságra éltem, a trópuson. Ráadásul szépirodalommal foglalkoztam, ezt pedig – tudjuk – nem olvassák a politikusok. Bíztam benne, hogy – ha egyszer beengednek – odabent sem lesz semmi bajom” – fogalmaz egyik visszaemlékezésében. Ha tudni akarjuk, mi minden történhetett meg egy magyar íróval Nyugaton, az ő könyveit kell elolvasni. Az ő életművében egzotikus környezetben játszódó történetek éppúgy megtalálhatók, mint az emigráns értelmiségi lét mindennapos gondjai, gyötrelmei. A 75 éves Ferdinandy György, az 1956-os forradalmár, franciaországi menekült, a Puerto Ricó-i magyar író, volt egyetemi oktató, újra budai polgárrá vált a Sashegyen.
Április 29-én új könyvének megjelenése alkalmából látogat Nagyváradra, ahová Budapest érintésével az Egyesült Államokból érkezik. Beszélgetőtársa Kőrössi P. József, s az est bevezető részében bemutatják a Várad folyóirat második Törzsasztal-különszámát. Minden érdeklődőt szeretettel várnak, a belépés díjtalan.