A Magyar Kultúra Napja január 22-e, amit 1989 óta ünneplünk országszerte, azon apropó okán, hogy 1823. január 22-én született meg Kölcsey Ferenc által a Himnusz. A Magyar Kultúra Napja évfordulója köré számos városban a Magyar Kultúra Hetének kulturális és művészeti programjai kapcsolódnak.
Ilyenformán Debrecen városában is, több érdekes hagyományainkat ápoló rendezvény is várja az érdeklődőket.
A Magyar Kultúra Hete alkalmából a debreceni Csapókerti Közösségi ház a következő programoknak ad otthont.
2011. január 19-én, 15.00 órától Hagyományőrző kézművesség az otthonokban – a Nádudvari Kézműves Szakiskola kiállítása
2011. január 19-én, 16.00 órától Beszélgetés a tradíció és a modern világ kapcsolatáról – Vezeti: Baranyai Etelka
2011. január 20-án, 14.00 és 17.00 óra között „Szemétből” készült otthoni tárgyak – Kézműves délután gyermekeknek, családoknak
2011. január 21-én, 9.00 ás 12.00 óra között „Otthon-műhely” – szülőknek, pedagógusoknak, érdeklődőknek az otthonteremtés, a család kohéziós lehetőségéről - Meghívott szakemberek: dr. Balogh Klára családterapeuta, dr. Vajda Mária etnográfus, Kövesi Péter életmód tanácsadó, feng-shui szakértő
2011. január 24-én, 16.00 és 19.00 óra között Otthonunk a Föld (r. Yann Arthus-Bertrand) – francia dokumentumfilm vetítése, majd „Mindannyiunk felelőssége a Föld” – beszélgetés
A városban a Kultúra Napja alkalmából más helyszínekre is érdemes lesz ellátogatni.
2011. január 22-én, 10:00 órától A Magyar Kultúra Napján az „Anyám fekete rózsa” nemzetközi vers- és prózamondó verseny debreceni elődöntője a Homokkerti Közösségi Házban
2011. január 22-én, 16.00 órától „Viseletek egykor és ma” – viselet kiállítás a Magyar Kultúra Napjához kapcsolódóan a Belvárosi Galériában
2011. január 22-én, 16 óra 45 perces kezdettel A Magyar Kultúra Napja – Debrecen Város ünnepi programja - Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Debrecen Kultúrájáért Alapítvány díjátadó ünnepsége, melyen közreműködik a Debreceni Népi Együttes - Helyszín: Belvárosi Közösségi Ház Pódiumterem.