Emberek az életben boldogok, kiegyensúlyozottak szeretnének lenni. Mindenki erre vágyik élete során. Ezek a dolgok viszont csak akkor következnek be, ha teszünk azért, hogy mindez megvalósuljon. A sült galamb senkinek sem száll a szájába.  Fontos lépés az, hogy rendelkezünk-e megfelelő önbizalommal. Sajnálatos tényező, hogy Magyarország lakosságának 95%-a önbizalomhiányban szenved. Nincs az embereknek megfelelő énképük, nem fogadják el a saját személyiségüket. Mindig a külvilágnak akarnak megfelelni. Gyávák, megalkuvóak befolyásolhatóak vagyunk mindannyian.  Ezt e tényt el kell fogadnunk, mert emberek vagyunk, és nem vagyunk tökéletesek. Én is jártam hasonló cipőben, mindaddig, amíg nem változtattam az életemen.
Korábban a környezetemben élők azt tartották rólam, hogy megfelelő önbizalommal rendelkezem. Ez bizony nem így volt. Én is a gyáva, befolyásolható, megalkuvó emberek táborához tartoztam. Semmire sem mertem „nemet” mondani, annak ellenére, hogy bizonyos dolgokkal nem értettem egyet.  Ennek következményeként nyeltem, tűrtem, és egyre stresszesebb állapotba kerültem. Első sorban a munkahelyem tökéletesen kihasználták azt, hogy nem rendelkezem kellő önbizalommal. Ha a többség észreveszi, hogy a társaságban van önbizalomhiánnyal küzdő ember, akkor bármilyen piti dologból problémát kreálnak, hogy a másik embert kikészítsék.

Ennek azonban nem szükséges úgy lenni, ahogyan leírtam. Építsük fel az önbizalmunkat! Hogyan fogjunk hozzá? – kérdeznek többen. Először is figyeljünk meg a tartásunkat. Akinek egyenes a háta és van tartása, gerince az rendelkezik megfelelő önbizalommal. Ellenben a görbe hát arra utál, hogy nincs megfelelő önbizalmam. A szemkontaktus is sokat elárul az énképünkről. Bele merek-e bátran nézni a másik ember szemébe, vagy hirtelen elkapom a tekintetemet. A kézfogás szintén sokat elárul a személyiségünkről. Ez lehet lanyha, erős, hideg, vagy izzadhat a kezünk. Ezek mind az önbizalommal vannak összefüggésbe.

Amikor elkezdtem építeni az önbizalmamat, akkor először én is a testtartásomat figyeltem meg. Őszintén mondva, nem rendelkeztem valami egyenes tartással.  Változtatni kezdtem a tartásomon. Ezt pedig, hogy hogyan fejlődök e téren, mindig a kirak üvegben figyeltem magamat, amikor az utcán közlekedtem. De először az szükséges, hogy lelkivilágomat rendbe rakjam, mert ha rendben van, akkor a kisugárzás is meg fog változni.

Pár hét után változás állt be az életembe. Amint helyére kerültek a dolgok, tudtam mosolyogni, akár akkor is, amikor esik az eső. fújj a szél, vagy esik a hó. Ennek a mosolynak azonban spontánnak kell lenni, ami úgy jön az ember szívéből. Aki kényszerből mosolyog vagy lehúzza a száját, az az ember nem rendelkezik megfelelő önbizalommal. Amit a testtartásomban is megváltozott úgy az emberek is kezdek velem másképpen viselkedni. Ha szívből rámosolyogtam egy morcos, haragos emberre, annak a haragja rögtön elszállt, és ő is visszamosolygott rám. Mivel emberekkel foglalkoztam nap, mint nap, így ez a módszer jól bevált arra, hogy ne indulattal válaszoljak a vendégeknek.

A másik megfigyelésem pedig az volt, hogy az utcán közlekedők is másképpen álltak hozzám. Hogy egy példával éljek. A zebrán rögtön megálltak az autósok, és átengedtek. Máskor 10-20 percet is vártam. Udvariassá váltak több helyen. Előre bocsátottak. Láttak rajtam, hogy van tartásom, gerincem-önbizalmam és kisugárzásom. A kisugárzás által pedig hasonló embereket vonzunk magunkhoz.

Az önbizalom építés legfontosabb lépése, hogy merjünk olyan dolgokba belevágni, amitől nagyon félünk. Kezdetben nem kell nagy dolgokba bele vágni. De minél kisebb megmérettetésbe vágunk bele, annál kisebb lesz az önbizalom. Minél nagyobb lesz a kihívás, annál nagyobb önbizalomra tehetünk szert. Én apróbb dolgokkal kezdtem mindezt, és később jöttek a nagyobb kihívások, amelynek arányában az önbizalmam is nőt.

Egy dolgot azonban jól jegyezzünk meg. Még pedig az, hogy az önbizalmat mindig egy napra építem fel. Tehát olyan nincs, hogy ma volt önbizalmam, és holnap is lesz.

Holnap új nap kezdődik, ami új lehetőség a bizonyításra. Ezt mindig tartsuk szem előtt.

Az USA ma, – avagy hogyan kell gyilkolni a demokrácia nevében

Döntött a Facebook népe: Orbán Viktor Európa élén

Amerika odabasz a jógásoknak és a zumbásoknak, ugyanis a fehér embereknek nincsen joguk hozzá

Kubai bázis: újra megközelítik 150 kilométerre az Egyesült Államokat az oroszok?

Egy embert megkéseltek, testvérét bottal verték össze Budapesten – őket keresik