A Magyarországon is működő Marks & Spencer áruház Nagy-Britanniában található lánca már jelezte, hogy olyannyira megnőtt az iszlám által előírt fürdőruha iránti kereslet, hogy minden tartalékuk elfogyott.
Hónapok óta markáns vita folyik Európában annak kapcsán, hogy van-e helye a burkininek, egy az iszlám vallás által előírt olyan speciális fürdőruhának, mely fejbúbtól minimum térdig takarja a nők testét. Franciaországban már számos helyen betiltásra került a különös úszóapparátus, azonban nemcsak külföldön, de még itthonis sokan amellett szólalnak fel, hogy a burkini betiltása tulajdonképpen az emberi szabadságjogok eltiprásának egyik formája.

Ugyanakkor a francia miniszterelnök, Manuel Valls azzal érvelt, hogy a szigorú iszlám vallás által előírt, nőkre erőltetett különböző ruhaneműi sok esetben pontosan azt a célt szolgálják, hogy a nők jelentőségét és szerepét elnyomja, kisebbítse.”

Csakhogy mindeközben számtalan európai áruház — többek között a Marks & Spencer is — már arról tájékoztatja potenciális burkini vásárlóit, hogy legyenek türelemmel, ugyanis nem képesek ilyen mértékben előállítani a speciális úszókosztümöket. Mindemellett egyre több olyan nő fordul a burkini felé, akinek semmi köze a muszlim valláshoz. Indoklásuk szerint ez az öltözék óvja meg őket leginkább az erős napsütéstől akkor, amikor strandolnak.

Tehát az iszlám kulturális térhódítás már bizonyos értelemben adottá vált, hiszen a burkiniben néhány európai nő már sokkal inkább a praktikát látja, mintsem az elnyomást. Kérdés, hogy ehhez mennyiben asszisztálnak azok a profitéhes divatáruházak, amelyek immár célzottan közvetítik az iszlám divatot. Ezek közé tartozik a

- a Marks & Spencer,
- a House of Fraser,
- az Uniqlo,
- a Zara,
- a Mango,
- a H & M,
- és a Dolce & Gabbana.