Magyarország legnépszerűbb hírességei akár százezreket is kereshetnek a Facebook segítségével. Természetesen a sok követő alapvető követelmény, és fontos az is, hogy egyedi, különleges és személyes tartalmakat is megosszanak azok, akik ilyesféle bevételre pályáznak.
Azok a hazai celebek, akik nagy rajongótáborral rendelkeznek, és a Facebook-on akár több százezer embert is képesek megszólítani, már komoly reklámhordozónak számítanak – írta a Blikk. Az ilyen hírességek igen sok pénzt is összeszedhetnek ilyen módon – de nézzük, kik is a Forbes magazin szerint a „legértékesebb” hazai Facebook-hírességek:

- Rubint Réka: 747 ezer követő,
- Kasza Tibi: 745 ezer követő,
- Nótár Mary: 504 ezer követő,
- Kiss Ádám: 445 ezer követő,
- L. L. Junior: 440 ezer követő,
- Molnár Ferenc Caramel: 405 ezer követő,
- Majka: 371 ezer követő,
- Tóth Gabi: 338 ezer követő,
- Rúzsa Magdi: 337 ezer követő,
- Vastag Csaba: 309 ezer követő.
Hegedűs Tibor közösségimédia-szakértő szerint fontos, hogy egyedi, különleges és személyes tartalmakat posztoljon az illető, valamint az is, hogy gyakran osszon meg fotókat és videókat is. Bejegyzéseikért a sztárok akár 50-700 ezer forintot is zsebre tehetnek havonta. Igaz ugyanakkor, hogy kemény munka a százezres nagyságrendű követőtábort mind elérni, mint pedig megtartani.

„Szerintem rengeteget hozzáad az oldalam népszerűségéhez, hogy állandóan emberek között vagyok” – véli Rubint Réka, aki egyelőre a legnagyobb rajongótáborral büszkélkedhet.

Mint mondta, hetente 2500-3000 kilométert vezet az ország különböző pontjaira, ahol nem ritka, hogy 500-800 ember is részt vesz az általa tartott órákon, akik többnyire követik őt a Facebookon. Azt is elárulta, hogy a legnépszerűbbek azok a bejegyzései, amelyekben családi képeit és a sikersztorijait osztja meg a követőkkel.

A családi témájú bejegyzések a férfiak rajongóinak körében is nagyon népszerűek.

„A jó Facebook-oldal titka a személyesség, nekem mindig a családi fotóimat lájkolják a legtöbben – mondta Majoros Péter, 'Majka'” - mesélte a műsorvezető.

Mint kifejtette, nem követ szabályt azzal kapcsolatban, hogy mikor posztol – ha úy érzi, van mit megosztania, akkor így tesz. Azt is elárulta, hogy neki inkább termékekkel fizetnek.
Más kérdés, hogy a családi bejegyzések adott esetben (bár az oldalnak jót tesznek), a gyerekek számára például kellemetlenek is lehetnek. Egy korábbi felmérés szerint például a legtöbb gyerek kifejezetten ellenzi, hogy a szülei állandóan képeket osszanak meg róluk, és különösképpen akkor, ha ezt az ő megkérdezésük nélkül teszik. Ezen persze nem is kell meglepődnünk, hiszen valószínűleg senki nem örülne neki, ha egy másik személy állandóan a róla készült, néha kínos képekkel árasztaná el az üzenőfalát. Nincs ez másképp a gyerekek esetében sem.

Mindamellett pedig veszélyes is lehet a gyerek számára, ha túl sok személyes információt osztunk meg róla - így tehát lehetőleg ne kövessük a hírességek példáját, amikor az ideális Facebook-oldal elkészítésén fáradozunk...