Egy magyar start-up cég fejlesztette ki a pilótáknak szóló okosszemüveget, melyre 1,1 millió eurós (közel 350 millió Ft) uniós támogatást nyert H2020 forrásból. Az Aero Glass névre hallgató szemüveg lényege, hogy nagy távolságra eső objektumokat, információkat terjeszt ki valósághűen, 3D mélységben a még belátható térre vetítve. A jóslatok szerint 2016-ra 10 millió, 2020-ra pedig 100 millió darab fogyhat évente a szemüvegből.
Horizon 2020 finanszírozásból 2017 nyarára 1.100.750 euró összegű, amerikai partnerek bevonásával, magyar részről az Ateknea Solutions közreműködésével megvalósul egy magyar ötlet, amely forradalmasíthatja a légi navigációt az amerikai és az európai piacon – olvashatjuk a nyeromagyarok.eu oldalon.

Már régóta foglakoztatja a fejlesztőket, hogy hogyan lehetnek kiterjeszteni személyre szabottan a valóságot – mondja Maróy Ákos, EU Edge Kft. egyik alapítója, ötletgazda.

Az Aero Glass-szel először a repülés világát, mint niche piacot hódítják meg: légitársaságokat, repülőgép gyártókat, egymillió amerikai és európai pilótát. Majd a technológiát később más iparágakra is kiterjesztenék. A külszíni bányászat, az építőipar területéről már van is jelentős érdeklődés, mondja az ötletgazda. Ahogy fejlődik az eszköz, egyre kisebb, komfortosabb lesz és így további piacok is megnyílhatnak majd a szemüveg előtt. Trendjóslatok alapján 2016-ra 10 millió, 2020-ra pedig 100 millió darab fogyhat évente csak okosszemüvegből.

Az Aero Glass szemüveg lényege, hogy nagy távolságra eső objektumokat, információkat terjeszt ki valósághűen, 3D mélységben a még belátható térre vetítve. Messzi domborzati viszonyokat, szabad szemmel nem látható pontokat, fontos geo-információkat, településeket, tervezett útvonalat rajzol digitálisan a légtérbe, ezzel jelentősen megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a pilóta navigációját. Mindösssze egy okosszemüveget kell viselnie.