Bár svájci cég vásárolta fel őket, svédek is állnak a Sauber megmentése mögött. És Marcus Ericsson jövője ezzel alighanem ugyancsak biztossá vált.
A 24. Magyar Nagydíjára készül a Sauber-istálló (igaz, 2006 és 2010 között a BMW égisze alatt álltak rajthoz), és már biztosnak tűnik, hogy nem az utolsóra. Az utóbbi hónapokban, években szép lassan a szakadék felé araszoló gárda szerdán bejelentette, új tulajdonos vásárolta fel anyacégüket. A svájci Longbow Finance az alapító Peter Sauber és a csapatfőnök/ügyvezető igazgató Monisha Kaltenborn tulajdonrészét is átvette, Sauber helyét ráadásul a vállalat vezetője, Pascal Picci örökölte meg.

Korábban számos találgatás látott napvilágot az új befektetőkről. Egyes források az arab térségből származó vállalat érkezését vetítették előre, míg mások azt jósolták, a Marcus Ericssonhoz közel álló svéd Tetra Pak lesz a megmentő. Ehhez képest egy svájci cég lett az.

Ám a látszat kicsit csalóka, a Genf közelében működő Longbow vezetőjét, Pascal Piccit ugyanis szoros üzleti szálak fűzik az Ericsson támogató céget irányító Ruben Rausinghez és családjához. A Tetra Pak italcsomagolással foglalkozó vállalatnak Svájc nyugati részén van kihelyezett cége, amely közel 24 ezer alkalmazottnak ad munkát. Alapítói Tetra Laval és Ruben Rausing voltak, akik kezdettől fogva elkötelezett támogatói Ericssonnak.

A mostani üzlettel éppen ezért már szinte biztossá vált, hogy a svéd harmadik szezonjának is nekivághat majd a Sauberrel. A svéd a közelmúltban már előrebocsátotta, ha rendeződik az istálló anyagi helyzete, örömmel maradna Hinwilben.

„A Sauberben megvan a lehetőség arra, hogy igazán jól teljesítsen, ha megvan a pénze az autó fejlesztésére. A hinwili gyár felszereltsége fantasztikus. És ha jobb anyagi helyzetbe kerülnek, nem hinném, hogy rossz lenne náluk maradni” – fogalmazott a versenyző, hozzátéve, úgy érzi, már bizonyított azért, hogy F1-es ülése legyen. „Elégedett vagyok az idei teljesítményemmel, és bizonyítottam, hogy az F1-ben a helyem. Így kell folytatnom. Boldog vagyok a Saubernél, de versenyképes autóra vágyom. Remélhetőleg hamarosan kiderül, hol folytatom jövőre.”

A Sauber megmenekülésében tehát úgy fest, Marcus Ericsson személyének is komoly szerepe volt. A tulajdonosváltás ugyanakkor nem kis mértékben a korábban – például a Giedo van der Garde-ügy kapcsán – sokat bírált Monisha Kaltenborn érdeme. A csapatot más befektetőkkel is hírbe hozták, egy időben Lawrence Stroll milliárdos tűnt a befutónak, később a Fiat-Chrysler is puhatolózott náluk, amely az Alfa Romeo márkája F1-es visszatérését tűzte célul, ám a megállapodást számos tényező nehezítette. Kaltenbornék egyfelől nem akarták átengedni a csapat teljes irányítását másoknak, másfelől az érkezőknek azzal is számolniuk kellett, hogy az F1 angliai bölcsőjétől elszigetelt Svájcban működik a csapat, ami egyúttal magas fizetésekkel jár, ráadásul a frank árfolyamának változása is érzékenyen érinti az istállót.

A gárda legfőbb vonzerejét az Ericsson által is említett kiváló felszereltség jelentette, amelyet még a BMW hagyott rájuk. Szélcsatornájukat nemcsak a versenyistálló használhatja ki, mivel 100%-os modellekkel is üzemel, többek közt az Audi is ezt a berendezést bérli – azaz a Longbow befektetése több egy puszta F1-es istálló felvásárlásánál.

Az istállónak mostantól talán az eddig elmaradó fejlesztésekre is futja majd. Bár a résztvevők többsége most már inkább a változást hozó 2017-re fordítja figyelmét, a Saubernek fontos lenne pontokat szerezni a szezon hátralévő részében. Pascal Wehrlein ausztriai 10. helyével ugyanis a Manor eléjük ugrott a konstruktőri bajnokságban, és új tulajdonos ide vagy oda, a csapat számára távolról sem mindegy, mennyi bónuszpénzzel számolhat majd a következő évben.