Ünnepélyes keretek között indult el pénteken a hajózási szezon Fonyód és Badacsony között, ahol a polgármesterek a tavon átkelve megkoszorúzták a Balatont, ittak a vízéből - amivel a tisztaságát demonstrálták - és beszéltek a második balatoni kompjárat megvalósításának fontosságáról.
Badacsonyban és Fonyódon is kisebb ünnepséggel fogadták az idei szezon első hajóit, ágyúlövésre indult meg az idei hajózási évad. A polgármesterek egy hajóba szállva, a két település között félúton megkoszorúzták a Balatont és elmondták beszédeiket.
Krisztin-Németh László (Badacsonytomaj) hangsúlyozta, hogy a tó északi és déli partján egymással szemben elhelyezkedő két település kapcsolatát már tíz évvel ezelőtt - balatoni hajózási társasággal - egy háromoldalú együttműködési megállapodás erősítette meg. Az MTI-nek nyilatkozva elmondta, a szállásadók előrejelzései alapján a tavalyinál kicsit jobb szezonra számít idén.
Hidvégi József, Fonyód polgármestere kiemelte, mindig akadnak, akik aggályoskodnak a Balaton vízminőségét illetően. Azzal, hogy ittak belőle, szimbolikusan is ki kívánták nyilvánítani, "a tó soha nem volt ilyen tiszta, mint manapság". Az MTI-nek kifejtette, több okból is nagyon jó szezonra számít Fonyód új turisztikai attrakciói, és programkínálatának bővülése miatt.
Mindkét polgármester beszélt a második, Fonyód és Badacsony közé tervezett balatoni kompjárat fontosságáról, mind közlekedési mind turisztikai szempontból.
A rendezvényen részt vett Kollár Lajos, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója, aki az MTI-nek megerősítette, továbbra is terveik közt szerepel a Fonyód-Badacsony közötti, második balatoni kompjárat megvalósítása, amely fontos eleme a fejlesztési stratégiájuknak. A kormányhatározatba foglalt balatoni keretből 2 milliárd forintot nevesítettek erre a célra, ami nem elég az egész projekt megvalósítására, de az első ütemére, a két település kikötőinek megújítására igen.
A cég vezetője a következő hetekben kezd tárgyalásokat arról, milyen más forrásokat lehetne mozgósítani a teljes projekt megvalósításra. A mai árakon további 4 milliárd forintra lenne szükség a beruházás második és harmadik ütemének megvalósításához, ami a kompok beszerzését, és a kikötőkhöz vezető szárazföldi infrastruktúra kiépítését jelenti. A vezérigazgató szerint az új kompjárat négy év múlva indulhatna el.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések