Kína még sokat lendíthet a magyar turizmuson – erről beszélt Faragó Péter Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója
A magyarországi turizmus fejlődésének egyik kulcsa hosszú távon a távol-keleti turisták megnyerése – erről beszélt a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. A kínai turisták ide csábítására együtt kell működni a szomszédainkkal.

Jelenleg Európa és Észak-Amerika a magyar idegenforgalmi ágazat fő piaca, de hosszú távon a Távol-Kelet is többletértéket tudna hozni a turizmusba – mondta Faragó Péter Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

A fő küldő országok továbbra is európaiak, a legtöbb turista Németországból, Ausztriából és az Egyesült-Királyságból érkezett. Mind többen jönnek Észak- és Dél-Amerikából is – tette hozzá.

A turisztikai marketingszervezet vezetője arról is beszélt, 2015-ben elérték a kitűzött célokat, így rekordévet zárhatott a magyar turizmus. Ennek egyik legfontosabb oka éppen a turizmus világszerte jellemző fejlődése, egyes számítások szerint 2020-ra, a mostani 1 milliárd helyett már 2 milliárdan kirándulnak külföldre. Ebben nagy szerepe lesz annak, hogy Kelet-Ázsiai országok polgárai is egyre többet utaznak.

Faragó Péter elmondta, Közép-Kelet-Európa és Kína között hivatalos turisztikai együttműködés is van, amelyben tizenöt ország, köztük hazánk, vesz részt. Ennek keretében nemzetközi programot dolgoznak ki a kínai, illetve távol-keleti turisták ide csábítására. A cél a vendégéjszakáik számának növelése, mert manapság általában csak egy-két napot töltenek itt – tette hozzá.

A hazai infrastrukturális fejlesztések ugyancsak nagyban hozzájárultak az újabb turisztikai rekordhoz. 1122 fejlesztés kapott támogatást uniós forrásból, összesen 300 milliárd forintot, és körülbelül az új tervezési időszakban is ennyi pénz áll majd a turisztikai ágazat rendelkezésére – mondta a vezérigazgató.

MTI