Folyamatosan erősödik a kiskereskedelem Magyarországon, a forgalom bővülése már 30 hónapja tart. Az eddigi adatok alapján kifejezetten jó évet zárt 2015-ben a kiskereskedelem - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
Lenner Áron Márk a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatairól elmondta: az év első 11 hónapjában 5,7 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom, ezen belül dinamikus, 20 százalék feletti növekedést mutat az online kereskedelem. Ez a novemberi adatok alapján uniós szinten, számos tagállamot megelőzve, a 8. legnagyobb növekedés - mutatott rá.
Az ágazat idén is hasonló ütemben, 6 százalékkal fog bővülni Magyarországon - mondta. Ezt a reálkeresetek emelkedése, és a foglakoztatás bővülése is segíti.
A 2,5 éve tartó bővülést az adórendszer átalakítása, a tartósan alacsony költségvetési hiány mellett beindult gazdasági növekedés - az első háromnegyed évben 2,8 százalékos - , a 25 éves rekordon álló foglalkoztatottság, és a 11 éves mélyponton lévő munkanélküliség tette lehetővé - sorolta.
Kiemelte: a vasárnapi pihenőnap bevezetése óta az adatok szerint az ágazat 2800-zal több embert foglalkoztat, és további közel ötezer betöltetlen álláshelyet regisztráltak. Arra számítanak, hogy a következő hónapokban betöltik ezeket az állásokat. A munkaerőhiány miatt az áruházláncok jelentősebb béremelést hajtottak végre, ez a vasárnapi pihenőnap mellett tovább javította az ágazatban dolgozók helyzetét - mutatott rá.
Ismertetése szerint a tartós fogyasztási cikkek bővülése 7 százalék feletti a tavalyi év első 11 hónapjában, ami a fogyasztói bizalomnövekedését mutatja. A növekedéshez a tartósan alacsony olajár is hozzájárul, ez továbbra is segíteni fogja a bővülést a jelenlegi piaci folyamatok alapján - közölte.
Kitért arra is, hogy az online kereskedelem bővülése globális trend, Magyarországon novemberben 26 százalékos volt a bővülés. Előrejelzéseik szerint ez tovább folytatódik.
Lenner Áron Márk elmondta, az Európai Bizottság célja az egységes digitális piac megteremtése és az NGM is kiemelten foglalkozik az elektronikus kiskereskedelemmel. Ennek a szabályozása az idei év egyik fontos feladata, hogy ugyanazok a fogyasztóvédelmi jogok és termékbiztonsági előírások érvényesüljenek a webshopokban mint a hagyományos üzletekben - közölte.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések