Nem akar túl sokat foglalkozni az agglomerációs tömegközlekedés átadása kapcsán megfogalmazott ellenzéki kritikákkal, ezek ugyanis nem tartalmaznak sok konkrétumot, inkább az általános riogatásnak számítanak - jelentette ki Tarlós István főpolgármester a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Tarlós István főpolgármester. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Mint mondta, az egyeztetések Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel nagyon konstruktívak, a hangulatuk is jó. A lényeg, hogy az agglomerációs közlekedés költségeit végre vállalja az állam. Bármilyen lassú is lesz az átalakítás, ebből az utazóközönség semmit nem fog megérezni. Az átadásig a főváros változatlan formában biztosítja ezt a szolgáltatást – tette egyértelművé.


Van egy hatályos törvény, mely az agglomerációs közlekedést az állam feladatául rendeli. Egyesek fülé helyezik ennek a szokásjogot. Kezdettől finanszírozási és nem szolgáltatási problémáról beszélünk. Én Orbán Viktornak is azt vetettem fel, hogy az állam biztosítsa a fedezetet, a miniszterelnök döntött az agglomerációs közlekedés átvétele mellett – fogalmazott a főpolgármester.

Megjegyezte, hogy „a közlekedési múzeumba helyezett” Vitézy Dávid is keményen bírálta a miniszterelnököt, hiszen az általa aláírt megállapodásban is az szerepel, hogy az agglomerációs közlekedést az államnak ki kell fizetni. Vitán felül áll, hogy ezt nem tette meg - hangoztatta.

Nem azt mondta, hogy vegyék el...

A nyugdíjas közlekedés díjmentessége kapcsán szerinte „egyesek úgy tesznek, mintha rajta kapták volna, amint vizet önt a macska tejébe”. Nem azt mondtam azonban, hogy vegyék el a kedvezményt, hanem azt, hogy vizsgálják azt felül. mert szép, hogy az állam hoz egy törvényt, de akkor fizesse is ki az abból keletkező 9 milliárd forintos veszteséget – mondta a városvezető.

Olyan nincs, hogy én valakinek szólok, vegyen a gyerekemnek egy ruhát, aztán nem fizetem ki – érzékeltette.

Tarlós István kitért arra is, hogy a kérdésben a főváros tud az állammal egyezkedni. A jelenlegi egyeztetési hangulat nem ilyen, de - mint mondta - kivethetik a jövőben bevezetendő dugódíjat az összes Volán-buszra, felszámíthatnak pénzt a buszfordulókért, továbbá megfontolhatják a "behajtási díj kivetését akár a MÁV-ra is". Szerencsére nem ebbe az irányba halad a dolog, de a fővárosnak is vannak adui - fogalmazott.

Budapest alkalmas az olimpiára 

A Fővárosi Közgyűlés szerdán támogatta a 2024-es budapesti olimpiai pályázat alapját képező helyszínkiválasztási javaslatot. A főpolgármester ezzel kapcsolatban azt mondta: a javaslat figyelembe veszi a Budapest 2030 elnevezésű hosszú távú fejlesztési koncepciót, a Budapest 2020 elnevezésű integrált településfejlesztési stratégiát, valamint Budapest valamennyi tematikus fejlesztési programpontját.

Budapest településszerkezete messzemenőkig alkalmas az olimpiai játékok megrendezésére - tette hozzá Tarlós István.

Kossuth Rádió