20 százalékkal növelte 2015. évi árbevételét a Mapei Kft. A vállalat nagyon optimistán tekint a jövőbe, 2016. rég nem látott jó éve lehet az ágazatnak. Véleményük szerint a közeljövőt három trend, a CSOK, az „online építőipar” és a szakemberhiány fogja befolyásolni.
A Mapei Kft. 20 százalékkal növelte az árbevételét 2015-ben az azt megelőző évhez képest. Az építőipari segédanyagokat, víz- és hőszigetelő rendszereket gyártó vállalat belföldi forgalma 9,35 milliárd forintra lett 2015-ben.
Az elmúlt évben minden termékvonal két számjegyű növekedést ért el. A legjobban a hidegburkolati termékek, a vízszigetelő anyagok és a homlokzati hőszigetelés termékvonalak nőttek.
Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője az intenzív marketing tevékenységnek, valamint a vállalat tudásmegosztásra épülő stratégiájának tulajdonítja az eredményeket.
2016 nagyon jó év lehet
„A kormány intézkedéseinek hatására valószínűleg nagyobb lehetőségek lesznek 2016-ban az építőipar előtt. A január elsején életben lépő családok otthonteremtési kedvezmény rendszere (CSOK), valamint az új építésű lakások áfájának csökkentése várhatóan beindíthatja az évek óta pangó lakossági piacot” – mondta Markovich Béla.
Hozzátette: Ez remélhetőleg elég lesz, hogy ellensúlyozza, hogy az EU-s finanszírozású pályázatok kiírása csak őszre várható, ami különösen a nagy generálkivitelező cégeknek gondokat okozhat. Ezt a hatást várhatóan tovább mérsékeli az is, hogy a kormány terveiben több nagy, nem EU-s finanszírozású projekt is szerepel.
A vállalat 2016. évi tervei között szerepel a sóskúti üzemének bővítése. A tervek szerint nyáron induló egymilliárd forintos beruházás keretében a vállalat telephelye és raktára mintegy duplájára bővül, valamint egy új gyártósor kerül kiépítésre. A beruházással várhatóan harminc új munkahely jön létre.
„Online építőipar” és szakemberhiány
Markovich Béla szerint két további fontos trenddel kell számolni 2016-ban: egyrészt az „online építőipar” megjelenésével, azaz a látványosan erősödő internetes építőanyag vásárlással, másrészt az egyre ijesztőbb méreteket öltő szakemberhiánnyal.
A vásárlói szokások folyamatosan változnak. Egyre több a tudatos vásárló, akik az interneten tatálható információból felkészülnek, ezzel egyidőben látványosan erősödik az interneten történő építőanyag vásárlás.
Sok olyan terméket, melyet eddig tüzép telepeken vásároltak az építtetők, ma egyszerűen megrendelik az interneten. Mivel az internetes vásárlás leginkább a lakosságra jellemző, a lakásépítés áfájának csökkentése és a CSOK vélhetően tovább erősíti ezt a trendet.
De ami talán még ennél is fontosabb: lesz-e elég szakember, aki ezt a megnövekedett, illetve növekedésben lévő kivitelezési igényt kielégíti? Ugyanis az elmúlt évek szakember elvándorlása miatt egyre kínzóbb a szakemberhiány. Ráadásul egyre kevesebb fiatal választja hivatásául az építőipart.
Markovich Béla szerint ha sürgősen nem változik meg valami a szakemberek anyagi és erkölcsi elismerésében, ha nem tudjuk a külföldre távozott szakemberink egy részét visszacsábítani, a
0 Megjegyzések